#tantárgy

Közoktatás Eduline

Új tantárgy a középiskolákban: katonai alapismeretek tizenéveseknek

A Katonasuli program keretében szeptembertől katonai alapismereteket is oktatnak a Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskolában; az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön írták alá a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázis, a szolnoki önkormányzat és az oktatási intézmény vezetői.

Érettségi-felvételi Eduline

A 2011-es érettségi legfurcsább tantárgyai: arab nyelv, zenei angol és euritmika

Újgörög, vendéglátói alapismeretek, zenei angol és arab nyelv - tantárgyak, amelyekből idén egyetlen diák érettségizik. Az oktatási államtitkárság a következő években felére csökkentené az érettségi tárgyak számát, így több százmillió forintot spórolhatnának a vizsgákon. 2010-ben 1 milliárd 350 millióba került az érettségi.

Közoktatás Eduline

Haszontalan tantárgyakból szereznek potyaötösöket a diákok

Személyes hatékonyság – ebből a tantárgyból tett középiskolai záróvizsgát több mint tízezer brit diák 2010-ben. Az órákon arról tanulhattak, milyen segélyekre jogosultak munkanélküliként, hogyan kell használni a telefont és az internetet, sőt a tananyagban még a teadélutánok szervezési feladatai is szerepeltek.

Közoktatás Eduline

Elfeledett tantárgyak: hová tűnt a kézimunka, az erkölcstan és a vegytan?

Szabad beszélgetés, kézimunka, az ember élete, szépírás – ma már nemcsak a diákok, hanem a tanárok számára is ismeretlenek ezek a tantárgyak, pedig a 20. század első felében az elemi és polgári iskolák tantervének fontos része volt. Sok közülük beolvadt más tantárgyakba, átalakult vagy teljesen kikopott az oktatásból. De olyan tárgyra is találunk példát, amely sokévnyi elfeledettség után – úgy tűnik – ismét része lesz a kötelező tananyagnak.

Közoktatás Eduline

Kukába az iskolai matematikaoktatással?

„A matematikát pontosan úgy reklámozzák, mint a fogkrémeket és a hajnövesztő szereket. Rengeteg pénzt és időt szántak arra, hogy elhitessék az emberekkel, szükségük van az életben az alapos matematikai tudásra” – írja G. V. Ramanathan amerikai matematikus.