Elegük van a hagyományos tantárgyakból a brit diákoknak. Történelem, fizika és kémia helyett inkább az őket körülvevő környezetről tanulnának az iskolában – derül ki egy friss felmérésből.
A kutatók több mint ezer, hét és tizennégy év közötti iskolást kérdeztek arról, mennyira tartják hasznosnak az iskolai tantárgyakat. Nyolcvankét százalékuk azt válaszolta, hogy sokkal szívesebben tanulmányozná az őt körülvevő környezetet, mint a történelmet vagy a fizikát – számolt be a The Guardian. Ez egyébként nem sokkal maradt el az angol és a matematika mögött, ezeket a tárgyakat ítélték a legfontosabbnak a diákok.
A megkérdezett iskolások kétharmada szívesen hallana többet az iskolában a természetről és a vadállatok életéről, ugyanennyien tanulnának a környezetvédelemről, és a gyerekek fele szeretne többet tudni arról, hogyan kerül az étel a konyhaasztalra. Ezzel szemben a tanulók csupán 37 százalékát érdekli a művészet, és körülbelül ugyanennyien vágynak arra, hogy heti több órában informatikát tanuljanak. Milyen új tantárgyak lehetnek a magyar iskolákban a következő évektől? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Csaknem minden diák – a megkérdezettek 96 százaléka – aggódik amiatt, hogy az ember elpusztítja a Földet, és ugyanennyien válaszolták azt, hogy szelektíven gyűjtik a szemetet.
A felmérés során a szülőket is megkérdezték: többségük elismerte, hogy gyermekeik valóban odafigyelnek a környezetvédelemre. A szülők 40 százaléka emellett azt állította, hogy diákként szinte semmit nem tanult az iskolában a természetről.
eduline