Új tantárgyakat vezetnének be az általános iskolákban az elégedetlen brit diákok Közoktatás
Eduline

Új tantárgyakat vezetnének be az általános iskolákban az elégedetlen brit diákok

Elegük van a hagyományos tantárgyakból a brit diákoknak. Történelem, fizika és kémia helyett inkább az őket körülvevő környezetről tanulnának az iskolában – derül ki egy friss felmérésből.

A kutatók több mint ezer, hét és tizennégy év közötti iskolást kérdeztek arról, mennyira tartják hasznosnak az iskolai tantárgyakat. Nyolcvankét százalékuk azt válaszolta, hogy sokkal szívesebben tanulmányozná az őt körülvevő környezetet, mint a történelmet vagy a fizikát – számolt be a The Guardian. Ez egyébként nem sokkal maradt el az angol és a matematika mögött, ezeket a tárgyakat ítélték a legfontosabbnak a diákok.

A megkérdezett iskolások kétharmada szívesen hallana többet az iskolában a természetről és a vadállatok életéről, ugyanennyien tanulnának a környezetvédelemről, és a gyerekek fele szeretne többet tudni arról, hogyan kerül az étel a konyhaasztalra. Ezzel szemben a tanulók csupán 37 százalékát érdekli a művészet, és körülbelül ugyanennyien vágynak arra, hogy heti több órában informatikát tanuljanak. Milyen új tantárgyak lehetnek a magyar iskolákban a következő évektől? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

A természetről és a környezetükről tanulnának a diákok

Csaknem minden diák – a megkérdezettek 96 százaléka – aggódik amiatt, hogy az ember elpusztítja a Földet, és ugyanennyien válaszolták azt, hogy szelektíven gyűjtik a szemetet.

A felmérés során a szülőket is megkérdezték: többségük elismerte, hogy gyermekeik valóban odafigyelnek a környezetvédelemre. A szülők 40 százaléka emellett azt állította, hogy diákként szinte semmit nem tanult az iskolában a természetről.

eduline

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.