Campus life Palotás Zsuzsanna

Magyarország és Kína újabb oktatási együttműködést kötött

A Kulturális és Innovációs Minisztérium együttműködési megállapodást kötött a Kínai Oktatási Csereprogramok Szövetségével, amelynek célja, hogy erősítse a stratégiai partnerséget Kína és Magyarország között, és elmélyítse az oktatási együttműködéseket a két ország intézményei között.

Campus life Palotás Zsuzsanna

Pár nap múlva felemás zoknit húznak diákok és pedagógusok: tiltakoznak az iskolai zaklatás ellen

Egy világhírű magyar táncművész újra akcióba lendül, hogy felhívja a figyelmet az iskolai zaklatásra. A svájci Béjart Ballet szólistája, Kovács Zsolt Vencel idén is csatlakozik az Odd Socks Day nemzetközi kezdeményezéshez, és több száz magyar diákot buzdít arra, hogy november 6-án felemás zokniban menjen iskolába – ezzel kifejezve szolidaritásukat az áldozatokkal és tiltakozásukat a bullying ellen.

Campus life Palotás Zsuzsanna

A világ legszegényebb országaiban a harmadikos gyerekek 90 százaléka nem képes felismerni a betűk hangjait

Egy friss, a Világbank és az UNICEF által támogatott jelentés szerint az elavult olvasástanítási módszerek miatt a közepes és alacsony jövedelmű országok diákjainak többsége nem éri el az alapvető olvasási szintet. A kutatás szerint ez nemcsak az oktatási rendszerek válságát mutatja, hanem hosszú távon az országok gazdasági fejlődését is hátráltatja.

Campus life Palotás Zsuzsanna

Két évtizedet kellett rá várni, de megnyílt a világ legnagyobb régészeti múzeuma

Huszonkét évnyi várakozás, forradalmak, világjárvány és megszámlálhatatlan csúszás után végre megnyílt a világ legnagyobb civilizációknak szentelt múzeuma. A több mint 100 ezer műkincset bemutató Grand Egyptian Museum közvetlenül a gízai piramisok mellett várja a látogatókat – és már most a modern építészet egyik csodájaként emlegetik.

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.