Tömegesen adják le az irodalom- és történelemórát a brit diákok Közoktatás
Eduline

Tömegesen adják le az irodalom- és történelemórát a brit diákok

Egyre több gimnazista dönt úgy, hogy az angol történelem és irodalom helyett inkább könnyebb tantárgyakat választ a...

Egyre több gimnazista dönt úgy, hogy az angol történelem és irodalom helyett inkább könnyebb tantárgyakat választ a középiskolában – hívta fel a figyelmet egy brit szervezet. A Princes’s Teacher Institute tagjai szerint a diákok tudása a két hagyományos tantárgyból siralmas – írja a The Telegraph.

„Ha a gimnazisták nem tanulnak irodalmat és történelmet, később nem értik majd meg az alapvető társadalmi problémákat, így orvosolni sem tudják őket” – mondta az intézet egyik képviselője. Az adatok azt mutatják, hogy Nagy-Britanniában az elmúlt évben 12 százalékkal kevesebben érettségiztek angol irodalomból, mint korábban, és ugyanígy csökkent azoknak a diákoknak a száma is, akik történelemből vagy földrajzból jelentkeztek a vizsgára.

Az intézet ezért külön tanfolyamokat indít irodalom- és történelemtanárok részére, hogy a pedagógusok „újra felfedezhessék a tárgyukban rejlő értékeket”, és minél érdekesebben és hatékonyabban adják át ismereteiket a diákoknak. Olaszországban online kurzusokkal népszerűsítik az irodalmat – az ingyenes képzésről itt olvashatsz.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.