Túl rövid alsó tagozat, ismétlődő tananyag felsőben, középiskolában és az egyéni differenciálás hiánya - csak néhány indok az oktatási szakértő szerint, ami miatt a jelenlegi 8+4 osztályos iskolarendszer elavult.
"Az oktatás területén mintha mégis adós lenne - talán önmaga számára is - a tőle megszokott, elvárt professzionális koncepcióval és cselekvéssel" - ezt mondta a kormány oktatáspolitikájáról Lázár János volt kancelláriaminiszter.
Sokan egyetértenek vele, mások megkérdőjelezik azt, amit a magyar iskolarendszerről mond, de az biztos, hogy Vekerdy Tamás pszichológus gondolatai sokakat megmozgatnak. Öt olyan idézetet választottunk ma tőle, amin érdemes elgondolkodni. Véleményeket is várunk kommentben.
"Az egész magyar iskolarendszert áthatja az az abnormális gondolat, hogy a jó tanulóból lesz jól boldoguló ember. Ez abszolút nem igaz" - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Vekerdy Tamás pszichológus, író.
Deliága Éva gyermekpszichológus szerint ha 10 tanítási órát is végig kell ülniük a gyerekeknek, és egyre nagyobb a követelmény, az könnyen szorongást válthat ki belőlük.
Általános vitára alkalmasnak találta az Országgyűlés oktatási és tudományos bizottsága Magyar Bálint és Sándor Klára szabad demokrata képviselők <a href='http://www.edupress.hu/hirek/index.php?pid=egycikk&HirID=20740' target='_blank'>javaslatát</a>, amely a 6+6 osztályos iskolai rendszerre tesz ajánlást. Magyar Bálint a megbeszélésen hangsúlyozta: az átalakítás nem volna kötelező, a kompromisszumos megoldás szerint mindenki választhatna. A bizottság Fideszes tagjai nem szavazták meg, Tatai-Tóth András pedig a kötelezővé tétel elvetése mellett támogatta a kezdeményezést.
A nemzetközi matek és digitális kultúra versenyek, táborok miatt szinte lehetetlen küldetés időpontot egyeztetni a Szent István Gimnázium végzős diákjával, Keresztély Zsófiával, aki nemcsak az MIT-ra, hanem gyakorlatilag a Cambridge Egyetemre is bekerült.