Szorongó és beteg gyerekeket termel a magyar iskolarendszer? Közoktatás
Eduline

Szorongó és beteg gyerekeket termel a magyar iskolarendszer?

Deliága Éva gyermekpszichológus szerint ha 10 tanítási órát is végig kell ülniük a gyerekeknek, és egyre nagyobb a követelmény, az könnyen szorongást válthat ki belőlük.

 Akár szorongó és beteg gyerekeket termelhet a magyar iskolarendszer. Nem ritka ugyanis, hogy ha a 10 tanítási órát végig kell bírniuk és az egyre nagyobb a követelményeket, akkor belefásulnak az iskolába, vagy szorongva járnak órákra. Itthon is megjelent a diákok közti zaklatás, ami tovább nehezíti a beilleszkedést és a teljesítést - mondta az ATV műsorában a szakértő.

Hozzátette: megbetegítheti a gyerekeket a megfelelési kényszer és azok a visszajelzések, hogy ő deviáns vagy rossz. Nagyon sokan teljesen demotiválttá válnak a diákok, kedvetlenül járnak iskolába, és elkönyvelik saját magukat rossznak. Ha ez már az alsós éveikben megkövetkezik, akkor az meghatározza az egész tanuláshoz való hozzáállásukat is.

Nehézséget okozhat, hogy az iskola-összevonások miatt egyre nagyobb osztályokat kell a tanároknak kézben tartania, így könnyen alakulhat a helyzet rosszra - mondta el a Deliága Éva. A magyar oktatási rendszer kockásít, így aki kicsit is különleges, azt elkönyvelik deviánsnak – tette hozzá.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.