Újabb magyar siker: a Cambridge-i Egyetemen tanulhat majd zenét egy orgonáló diák Felsőoktatás
Eduline

Újabb magyar siker: a Cambridge-i Egyetemen tanulhat majd zenét egy orgonáló diák

Zenetudomány és zeneszerzés szakon tanulhat majd a világ egyik legjobb egyetemén.

Sipos Áron a Milestone Intézet Senior évfolyamos diákja, Stachó László mentoráltja, felvételt nyert a Cambridge Egyetem Zenetudomány és zeneszerzés (Music) szakára - osztotta meg Facebookon a Milestone Intézet.

 

Sipos Áron a Milestone Intézet Senior évfolyamos diákja, Stachó László mentoráltja, felvételt nyert a Cambridge Egyetem...

Posted by Milestone Institute on Saturday, April 8, 2023

A fiatal orgonista az eddigi tapasztalatairól és a jövőbeli terveiről is beszámolt. Elmondása szerint még nem tudja, pontosan hol kezdi majd az őszi félévet, hiszen több külföldi egyetemre, köztük a finn Zeneakadémiára és egy kanadai intézménybe is jelentkezett, a szíve azonban Cambridge-be húz, és bár oda már fel is vették, egyelőre nem éli bele magát a sikerbe, hiszen a tanulmányai elkezdéséhez megfelelő összegű ösztöndíjakat is szereznie kell.

"Ha valaki jó egyetemre akar járni, legyen szerelmes abba, amit csinál. A folyamat során annyiszor fogod megkérdőjelezni magad és azt, hogy miért vágtál bele, hogy kell az a szenvedély, amivel a tárgy felé fordulsz. Már fiatal korodtól kezdve" - tanácsolja azoknak, akik hozzá hasonlóan belevágnának a külföldi felvételibe.

A tehettséggonzó Milestone Intézet diákjai közül idén egyébként már többen is bejutottak a brit topegyetemre, róluk ebben a cikkben írtunk:

 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.