Államvizsga tétel lett a botrányok miatt a BKV Felsőoktatás
Eduline

Államvizsga tétel lett a botrányok miatt a BKV

Túl sokszor szerepel mostanában a közlekedési vállalat a médiában, az ún „fekete címlap“ jelenléte kikezdi a vállalat hírnevét és az utasok bizalmát is – állítják kommunikációs szakemberek. Egyvalamire viszont biztosan jó volt az elmúlt évek vesszőfutása: a BKV önnálló tétel lett egy kommunkiációs főiskolán és ezzel olyan cégek mellé "zárkózott fel" mint például a Coca-Cola vagy a Mc Donald’s.

Az utóbbi idők botránykrónikái és immár rendszeresen a vállalatnál előkerülő problémák önálló tétellé emelték a közlekedési vállalatot egy főiskola posztgraduális pr képzésének államvizsgáján. A BKV így olyan cégek mellé sorakozott fel, mint a Coca-Cola, a Mc Donald's vagy éppen BMW. A vizsgán a vállalatok esetében a public relations azon fogalmait kell értelmezni, mint például az arculat, imázs, hírnév, válságszituációk, vagy a belső-külső kommunikáció.

bkv sztrájk

Mit gondolhatnak a sztrájkról?

"A BKV láthatóan bajban van. A sorozatos botrányok pontosan azokat a rendszereket támadják, amelyek minden vállalat nagy értékei. A vállalat hírnevét teszi lassan tönkre az állandó "fekete címlap" jelenléte. Az ügyfelek  bizalmát a szolgáltatás évek óta nem javuló színvonala, a jegyárak emelkedése már eddig is kellően aláásta, a mai ügyeket már nem bírta el - állítja a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola PR képzésének a vezetője, Perlaky-Papp József főiskolai docens, aki szerint a bizalom láthatóan megroppant az utóbbi időszakban, és már nem csak a cég ügyfelei - az utasok -, hanem a munkavállalók egy része is elveszítette a hitét a kenyéradójában, legalábbis ez látható az érdekképviselet tárgyalási pozíciójából. "Nagy gond, hogy már a vállalaton kívül is érzékelhető, hogy a lojalitás megszűnt a dolgozók egy meghatározó részénél. Óriási kárt szenvedett el a közlekedési társaság. Gyakorlatilag pr szempontból újra kell építeni a vállalatot." - tette hozzá a szakember.

"Ebben az esetben értő pr-esre van szüksége a vállalatnak, hiszen a krízist kezelni kell, nyilatkozni kell a nehéz helyzetben. Ha ezt elmulasztják, akkor csak a zavar nő. Mi a pr képzésben számos nagyvállalati krízist dolgozunk fel esettanulmány formájában. Mérgezéseket, élelmiszerbiztonsági eseteket, márkahamisítási ügyeket vagy éppen a paksi atomerőmű évekkel ezelőtti reaktorzavarát, a dioxinos paprika által keltett hisztériát. Ezek a válságok szörnyűen hangzanak akkor, amikor tombolnak a sajtóban, de mindegyikre van értő, szakmai megoldás - mondja a szakértő, aki szerint a BKV-nál is van megoldás, csak el kellene végre kezdeni a profi kríziskommunikációt és a hírnévrekonstrukciót.



eduline


Támogatja a tankerület az újraválasztását annak az iskolaigazgatónak, aki megpróbálhatta eltitkolni a diákok szexuális zaklatását Közoktatás Székács Linda

Támogatja a tankerület az újraválasztását annak az iskolaigazgatónak, aki megpróbálhatta eltitkolni a diákok szexuális zaklatását

Ha még egyszer rosszat mernek mondani, akkor bajba kerülhetnek - ezt mondta az iskolaigazgató azoknak az általános iskolás diáklányoknak, akik négy évvel ezelőtt segítségért fordultak hozzá egy őket fogdosó, iskolai foglalkozáson jelenlévő férfi miatt. Az ügyben szeméremsértés miatt indult eljárás, és bár a bíróság szerint az iskola hárított, a tankerület ma már máshogy vélekedik.