#pedagógus_II

Közoktatás Eduline

"Egészen biztosan nem mondhatjuk azt, hogy az életpályamodell sikeres"

"Az életpályamodell tantestületeket vert szét, pedig ha jó oktatást akarunk, akkor a legfontosabb a csapatmunka lenne. Együtt, egymással a gyerekekért" - reagált egy pedagógus a Civil Közoktatási Platform oldalán Rétvári Bence nyilatkozatára. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára hétvégén úgy fogalmazott, sikeres a pedagógus-életpályamodell, eddig több mint 55 ezren léptek a pedagógus II fokozatba.

Közoktatás Szabó Fruzsina

„A hivatásuk iránt elkötelezett tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát”

„A hivatásuk iránt elkötelezett, karizmatikus tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát” – mondta a pedagógusminősítés rendszeréről Marton Lívia tankönyvszerző, angoltanár, aki az Eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, mitől éreznék jól magukat a pedagógusok az iskolákban, és miért igaz a tanári portfóliókra, hogy „a papír mindent elbír”.

Közoktatás Eduline

Nem engedték át a minősítésen az egyik legsikeresebb tankönyvszerzőt

"Tavaly júniusban kaptam meg az Oktatási Hivatal határozatát, mely szerint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítési eljárásban sikertelenül vettem részt" - írja blogbejegyzésében Marton Lívia mentor, szaktanácsadó, a legnagyobb példányszámban eladott magyar kiadású angoltankönyv-sorozat szerzője, aki szerint más módszerekkel kellene értékelni a pedagógusok munkáját. Azt is elárulta, mit tartana a legjobb megoldásnak.

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából Campus life Gál Luca

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából

Ahogy minden ősszel, idén is eljött az idő, amikor visszalépünk egy órát az időben, és megkezdődik a téli időszámítás. Ez az apró változás nemcsak a faliórákat, hanem a mindennapi életünket, alvási szokásainkat és hangulatunkat is befolyásolhatja. De miért is vezették be eredetileg az óraátállítást, és vajon van-e még értelme a 21. században?