Nem engedték át a minősítésen az egyik legsikeresebb tankönyvszerzőt Közoktatás
Eduline

Nem engedték át a minősítésen az egyik legsikeresebb tankönyvszerzőt

"Tavaly júniusban kaptam meg az Oktatási Hivatal határozatát, mely szerint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítési eljárásban sikertelenül vettem részt" - írja blogbejegyzésében Marton Lívia mentor, szaktanácsadó, a legnagyobb példányszámban eladott magyar kiadású angoltankönyv-sorozat szerzője, aki szerint más módszerekkel kellene értékelni a pedagógusok munkáját. Azt is elárulta, mit tartana a legjobb megoldásnak.

Képünk illusztráció

"Nem értem, hogy lehet az, hogy olyan pedagógusok, akik oly sok mindent letettek az asztalra, miért nem léphetnek automatikusan legalább a Pedagógus II. fokozatba. Miért nem elég a több diploma, a legnagyobb példányszámban eladott magyar kiadású angoltankönyv-sorozat, a rengeteg publikáció, a mentori, szaktanácsadói múlt, de ami a legfontosabb: a hétköznapi munkában, a tanításban elért sikerek (pl. falusi iskolában tanuló gyerekek sikeres állami nyelvvizsgái)? A pár hét híján 30 éves pedagógusi munkaviszonyomat nem is tartom olyan lényegesnek, hiszen miért ne lehetne valaki fiatalon is kiváló tanár?" - írja blogbejegyzésében.

Hozzáteszi: ezt a döntést nem tudta elfogadni, ezért szeretett volna élni azzal a jogával, hogy panaszát fenntartsa, és új minősítő bizottság kirendelését kérje.

"Megdöbbentett az a tény, hogy olyan személy értékelheti mások munkásságát, aki egy 18 soros levélben 28 helyesírási/központozási hibát ejt, ill. értelmetlenül fogalmaz" - írja.

A pedagógus, tankönyvszerző szerint a jelenlegi előírások túlzottak, sok felesleges adminisztrációt igényelnek, és nem tükrözik a pedagógus személyiségét. "Nemcsak a papír, hanem az elektronikus felület is elbír sok mindent, beleértve a valótlan dolgokat is; ugyan ki tudná ellenőrizni, hogy a feltöltött tematikus tervek, óravázlatok a valóságot takarják-e?" - teszi fel a kérdést.

"Elegendő volna egy szakmai önéletrajz (pl. Europass) és tetszőleges számú szabadon választott dokumentum feltöltése. Ami igazán célravezető lehetne, az a minősítését kérő pedagógus háromszori meglátogatása előre nem egyeztetett időpontokban, s egy-egy alkalommal két-két órájának megtekintése (...) azért váratlan alkalmakkor, mert jó előre kitűzött időpontokra felkészülve bárki képes megfelelő (akár kirakat-) órákat tartani" - írja.

Nehéz hetek várnak több ezer pedagógusra, fontos határidő közeledik

November 25-ig tölthetik fel portfóliójukat azok a pedagógusok, akik jelentkeztek a 2018-as minősítési eljárásra, és pedagógus I vagy II, esetleg mesterpedagógus vagy kutatótanár fokozatba lépnének. "2017. június 28-án megnyílt a 2018. évi Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatok pedagógusminősítési eljárásaihoz kapcsolódó portfóliófelület, valamint a mesterpedagógus illetve kutatótanári fokozatokhoz tartozó pályázati felület.

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők Közoktatás Kurucz Tünde

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők

Középfokú, technikusi képzettséggel, Pedagógus I. kategóriában, bruttó 654 ezres óvodapedagógusként is kezdhetnek az óvodai nevelők – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére küldött válaszából. Ehhez képest a frissen végzett diplomás óvodapedagógusok gyakornokként állhatnak munkába, ha nem volt korábban legalább 6 éves munkaviszonyuk.