A tanterv dekolonizálása a cél, hogy ledöntsék az angol identitás különállóságáról alkotott hitet.
Több brit felsőoktatási intézményben is felülvizsgálnak bizonyos történelmi kifejezéseket – írja a Telegraph.
A hírportál szerint a Nottinghami Egyetemen a tananyag "dekolonizálása" érdekében vizsgálják az „angolszász” kifejezést. Ennek lépéseként pedig az intézmény már át is nevezte a „Viking és angolszász tanulmányok” mesterképzését „Viking és kora középkori angol tanulmányokra”.
A programon belül a „Kutatási módszerek a viking és angolszász tanulmányokban” című modulból ugyancsak eltávolították az „angolszász” kifejezést, a helyébe szintén a „kora középkori angol” került.
Az egyetem továbbá kijelentette, hogy már a viking kifejezést is vizsgálja. Az ezzel kapcsolatos aggodalmukat a faj, a birodalom és a nácizmus skandináv kultúrával és mitológiával kapcsolatos összefüggése váltotta ki.
A Telegraph beszámolója szerint a Black Lives Matter tiltakozása nyomán tett ígéretek miatt „dekolonizálják” a tantervet, ami a „fehér hangok dominanciájának megszüntetését” jelenti az egyetemen.
A Notthinghami Egyetem oktatói azt is garantálják, hogy a modul tartalma aláássa a nacionalista narratívákat és az esszencialista ötleteket a nemzetiségről, tehát azt a hitet, hogy az angol identitás különálló és alapvető jellemzőket biztosít.
A Cambridge Egyetem angolszász, skandináv és kelta tanulmányok tanszéke állítólag már azon is dolgozott, hogy "lebontsa a nacionalizmus mítoszainak alapját" azzal érvelve, hogy nemcsak az angolszászok nem léteznek különálló etnikai csoportként, hanem hogy nincs "koherens" skót, ír és walesi etnikai identitás sem.