Hiába szabják át a NAT-ot, attól nem lesz jobb a magyar oktatás Közoktatás
Eduline

Hiába szabják át a NAT-ot, attól nem lesz jobb a magyar oktatás

Dicséretes, hogy csökkenteni akarják a tanulók terheit, ám az új Nemzeti alaptanterv egy ilyen központosított rendszerben semmilyen pozitív változást nem hozhat. A magyar oktatáspolitika minden modern nemzetközi trenddel szembemegy, és még a hazai hagyományokat is felrúgja – mondta a hvg.hu-nak Vass Vilmos, a 2003. és 2007. évi NAT-felülvizsgálatok szakmai vezetője.

"Az, hogy a Nemzeti alaptantervben hogyan módosulnak bizonyos sarokpontok, az izgalmas szakmai kérdés, továbbá a közvélemény számára „be lehet dobni” olyan mondatokat, amelyek még az érdeklődést is felkeltik. Ilyen például a tananyagcsökkentés régi-új jelszava, ám ezek érdemi változást sem a gyakorlatban, sem az oktatási rendszer egészében nem eredményeznek" - mondta a hvg.hu-nak Vass Vilmos.

Hozzátette: az, hogy tananyagközpontú szemlélet nem változik, a kerettantervek kőbe vésik jogilag, hogy mit, hogyan és miből taníthat az iskola, az eleve egy olyan tényező, ami szembemegy mindenféle modernizációs törekvéssel, lehetetlenné teszi a helyi innovációt". A teljes interjút a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Nagyon más lesz az új alaptanterv, de csúszásban vannak vele

Némi csúszásban vannak, annyi a tennivaló - mondta a Nemzeti alaptanterv átalakításáról Csépe Valéria miniszteri biztos az Országgyűlés kulturális bizottságában kedden. A Nemzeti alaptanterv (Nat) átalakításáról Csépe Valéria miniszteri biztos elmondta: az elkészült koncepció számos félreértelmezésével találkozott. Kifejtette: cél a használható,"dinamikus" tudás biztosítása a gyerekeknek, illetve a pedagógusok esetében a leadható tananyag helyett tanítható tananyag kialakítása.