"A magyar oktatásban sokkal mélyebb változtatásokra volna szükség" - újabb vélemény a NAT-ról
Vass Vilmos egyetemi docens, a kompetenciafejlesztő pedagógia egyik vezető hazai kutatója beszélt a PISA- felmérésről és az új Nemzeti alaptantervről.
Vass Vilmos egyetemi docens, a kompetenciafejlesztő pedagógia egyik vezető hazai kutatója beszélt a PISA- felmérésről és az új Nemzeti alaptantervről.
Dicséretes, hogy csökkenteni akarják a tanulók terheit, ám az új Nemzeti alaptanterv egy ilyen központosított rendszerben semmilyen pozitív változást nem hozhat. A magyar oktatáspolitika minden modern nemzetközi trenddel szembemegy, és még a hazai hagyományokat is felrúgja – mondta a hvg.hu-nak Vass Vilmos, a 2003. és 2007. évi NAT-felülvizsgálatok szakmai vezetője.
Július 23-án kihirdették a felsőoktatási felvételi ponthatárait, megtudtuk, mely képzésekre kellett a legtöbb pontot összegyűjteni. Utánajártunk, mi az oka annak, hogy egy szakon akár 400 pont eltérés is lehet két egyetem ponthatára között - mutatjuk a hét legfontosabb történéseit.