Tömegével diagnosztizálhatják félre a diszlexiásokat Közoktatás
Eduline

Tömegével diagnosztizálhatják félre a diszlexiásokat

Az utóbbi években drasztikusan esett a diszlexiás és diszgráfiás gyerekek száma, ám ez csak a statisztikában van így.

Az eémúlt két évben a negyedére csökkent a hasonló zavarral küzdő gyerekek száma, legalábbis papíron - írja az Index a Magyar Nemzetre hivatkozva.

Gyarmathy Éva pszichológus szerint a számok csak azt mutatják, hogy hányszor hajlandók diagnosztizálni a diszlexiás és diszgráfiás gyerekeket. Ha pedig nem állapítják meg náluk a zavart, akkor nem kapják meg a megfelelő, speciális nevelést.

Gyarmathy szerint a rosszul megválasztott tanítási módszer is kialakíthatja a zavart, és szerinte ezért az oktatás a felelős. "Ha az oktatás nem akarna egyre többet és egyre gyorsabban elérni, hanem lassabban haladna, és hagyna időt az alapok felépülésére", akkor az ilyen gyerekek is rendesen meg tudnák tanulni a betűket, számokat, nagyobb eséllyel indulnának az életben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.