Az utóbbi években drasztikusan esett a diszlexiás és diszgráfiás gyerekek száma, ám ez csak a statisztikában van így.

Az eémúlt két évben a negyedére csökkent a hasonló zavarral küzdő gyerekek száma, legalábbis papíron - írja az Index a Magyar Nemzetre hivatkozva.
Gyarmathy Éva pszichológus szerint a számok csak azt mutatják, hogy hányszor hajlandók diagnosztizálni a diszlexiás és diszgráfiás gyerekeket. Ha pedig nem állapítják meg náluk a zavart, akkor nem kapják meg a megfelelő, speciális nevelést.
Gyarmathy szerint a rosszul megválasztott tanítási módszer is kialakíthatja a zavart, és szerinte ezért az oktatás a felelős. "Ha az oktatás nem akarna egyre többet és egyre gyorsabban elérni, hanem lassabban haladna, és hagyna időt az alapok felépülésére", akkor az ilyen gyerekek is rendesen meg tudnák tanulni a betűket, számokat, nagyobb eséllyel indulnának az életben.