"Orwell kéjes örömmel figyel" - kiverte a biztosítékot a tanárkamara létrehozása Közoktatás
Eduline

"Orwell kéjes örömmel figyel" - kiverte a biztosítékot a tanárkamara létrehozása

A Magyar Pedagógus Kar létrehozásával az oktatási államtitkárság célja a pedagógus társadalom orwelli, "totális...

Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár és Mendrey László, a PDSZ elnöke

A Magyar Pedagógus Kar létrehozásával az oktatási államtitkárság célja a pedagógus társadalom orwelli, "totális megfegyelmezése" - írja közleményében Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke.

Ahogy korábban megírtuk, szeptember 1-jén minden, állami, önkormányzati köznevelési intézményben pedagógus-munkakörben, közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott a Magyar Pedagógus Kar tagjává válik, ha elfogadják az emberi erőforrások miniszterének legújabb törvénymódosítási javaslatát. A kar fogja megalkotni a pedagógusok etikai kódexét, és etikai eljárást folytathat az azt megsértő tanárok ellen: ez akár a kar által biztosított kedvezmény, juttatás, jogosultság korlátozásával vagy megvonásával is járhat.

A szakszervezet elnöke azt írja: a pedagóguskamara Hoffmann Rózsa államtitkár "régóta dédelgetett terve", az ötlet már a köznevelési törvény vitája során is előkerült, s "most búvópatakként tör a felszínre".

"Szakmai indokot nem látunk a szándék mögött, hiszen Magyarországon a rendszerváltás óta számos alulról szervezett, kiválóan felkészült pedagógus szakmai szervezet működik. Mi lehet a valódi szándék?" - áll a közleményben.

"Nem tudunk másra gondolni, mint a pedagógustársadalom totális megfegyelmezésének szándékára. Az államtitkárság által elkészített tervezet – benne a szintén „kedves gyermek” etikai kódexszel a totális ellenőrzést teszi lehetővé, melyre épp elég elrettentő példát találunk a XX. század történelmének diktatúráiban" - írja a PDSZ elnöke. "Orwell már régóta kéjes örömmel figyeli a Kárpát-medence történéseit. Nem kellene boldogságát teljessé tenni!" - zárul a közlemény.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.