"Orwell kéjes örömmel figyel" - kiverte a biztosítékot a tanárkamara létrehozása Közoktatás
Eduline

"Orwell kéjes örömmel figyel" - kiverte a biztosítékot a tanárkamara létrehozása

A Magyar Pedagógus Kar létrehozásával az oktatási államtitkárság célja a pedagógus társadalom orwelli, "totális...

Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár és Mendrey László, a PDSZ elnöke

A Magyar Pedagógus Kar létrehozásával az oktatási államtitkárság célja a pedagógus társadalom orwelli, "totális megfegyelmezése" - írja közleményében Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke.

Ahogy korábban megírtuk, szeptember 1-jén minden, állami, önkormányzati köznevelési intézményben pedagógus-munkakörben, közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott a Magyar Pedagógus Kar tagjává válik, ha elfogadják az emberi erőforrások miniszterének legújabb törvénymódosítási javaslatát. A kar fogja megalkotni a pedagógusok etikai kódexét, és etikai eljárást folytathat az azt megsértő tanárok ellen: ez akár a kar által biztosított kedvezmény, juttatás, jogosultság korlátozásával vagy megvonásával is járhat.

A szakszervezet elnöke azt írja: a pedagóguskamara Hoffmann Rózsa államtitkár "régóta dédelgetett terve", az ötlet már a köznevelési törvény vitája során is előkerült, s "most búvópatakként tör a felszínre".

"Szakmai indokot nem látunk a szándék mögött, hiszen Magyarországon a rendszerváltás óta számos alulról szervezett, kiválóan felkészült pedagógus szakmai szervezet működik. Mi lehet a valódi szándék?" - áll a közleményben.

"Nem tudunk másra gondolni, mint a pedagógustársadalom totális megfegyelmezésének szándékára. Az államtitkárság által elkészített tervezet – benne a szintén „kedves gyermek” etikai kódexszel a totális ellenőrzést teszi lehetővé, melyre épp elég elrettentő példát találunk a XX. század történelmének diktatúráiban" - írja a PDSZ elnöke. "Orwell már régóta kéjes örömmel figyeli a Kárpát-medence történéseit. Nem kellene boldogságát teljessé tenni!" - zárul a közlemény.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.