Az oktatást segítők bérrendezését követeli a PDSZ
Óriási a bérfeszültség a pedagógusok és az oktatást-nevelést segítők között.
Óriási a bérfeszültség a pedagógusok és az oktatást-nevelést segítők között.
A szervezet szerint az érdemjegyek adását nem lehet fegyelmezési eszközként alkalmazni. A kompetenciamérés osztályozása pedig parancsuralmi intézkedés lenne.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint erre azért lenne szükség, hogy fenyegetettségi helyzetben a szülők el tudják érni a gyerekeiket.
A most zárult évben a 2023-ashoz képest 2300-zal több főállású pedagógus és oktató van a pályán, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) decemberi gyorsjelentéséből.
Kihirdettük a legszebb magyar egyetem szavazás nyertesét, az Európai Bizottság kifejtette, hogy miért maradnak ki a modellváltó egyetemek továbbra is az Erasmusból és megemelték a tanárképzésen résztvevő diákok ösztöndíját – ezek voltak a hét legfontosabb hírei.
A szakszervezet szerint a diplomás és nem diplomás NOKS-os dolgozók bérét is legalább ugyanolyan százalékkal kellene emelni, mint a pedagógus gyakornokokét.
Értelmetlen, kifejezetten hülye kérdések is kerültek a NAT-vizsgába a pedagógusok visszajelzései szerint.
A pedagógusbér-emelésről, a plusz juttatásokról és a nevelést-oktatást közvetlenül segítők béremeléséről is egyeztetett a kormánnyal a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete és a Pedagógusok Szakszervezete november 19-én a Belügyminisztériumban.
A vizsgát számos pedagógus értelmetlennek és többlettehernek tartja, ezért a szakszervezetek bojkottot hirdettek ellene.
Délután fél 5-kor indult volna a rendezvény, de elmarad.
Igennel vagy nemmel válaszolhatnak a pedagógusok a BM új, elvileg teljesen anonim kérdőívében többek között arra a kérdésre, hogy egyetértenek-e azzal, hogy a mobiltelefon-használat korlátozása hosszú távon pozitív hatással lesz a tanulók szociális kompetenciájára, teljesítményére és testi-lelki egészségére?
A PDSZ jogászai szerint a rendelet alapján a munkáltatónak oda kell adnia a tanároknak járó pénzt.
Az utolsó óvodai évben az iskolára való készülés helyett a közösségépítésre mehet el az energia nagycsoportban, ha elfogadják a kormány új rendelettervezetét, amelynek értelmében szeptembertől külön, homogén csoportokba kell tenni azokat a gyerekeket, akik a következő tanévben kezdik az első osztályt.