Még az is lehet, hogy ismét lázadás tör ki az oktatásban Közoktatás
Eduline

Még az is lehet, hogy ismét lázadás tör ki az oktatásban

Legalábbis a Policy Agenda elemzőcég szerint ilyen következménye is lehet, hogy a rossz PISA-eredményeket a tanárokon akarja elverni a kormány.

A 168 óra szemlézte a Policy Agenda elemzését, amit a PISA-tesztek eredményét és annak kormányzati kommunikáciuóját értékelte.

Az elemzés arról ír, hogy 2016 elején találkozott a szülők és a tanárok érdeke, és a miskolci levél (amit a Herman Ottó Gimnázium Pilz Olivér vezette közalkalmazotti tanácsa írt és hozott nyilvánosságra) feltüzelte a társadalmat. A tiltakozások azonban a tanév végével alábbhagytak, és ősszel sem kaptak új erőre.

Az elemzés szerint most ismét szikrát adhat a tiltakozásoknak az, ahogyan a kormány kezeli a pocsék PISA-eredményeket. A kormányzati kommunikáció most nagyjából ott tart, hogy a tanárok és a diákok hibásak a romló eredményekért, és nem az oktatási rendszer. (Bár ezt a képet némileg árnyalta tegnap Palkovics László államtitkár.)

Az írás szerint karácsony előtt már nem lehet mozgósítani, és kérdés, hogy januárban még napirenden lesz-e a téma, és lesz-e ennek komoly hatása.

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.