Kérdőre vonták Balog Zoltánt, az ombudsmannal emlékeztetnék a válaszadásra Közoktatás
Eduline

Kérdőre vonták Balog Zoltánt, az ombudsmannal emlékeztetnék a válaszadásra

Az ombudsmanhoz fordult a Civil Közoktatási Platform (CKP), mert az emberi erőforrások minisztere nem válaszolt az új alaptantervről feltett kérdéseikre a jogszabályban előírt időn belül.

"A Civil Közoktatási Platform január 15-én kérdésekkel fordult Balog Zoltánhoz, mivel irreálisnak látja, hogy az új alaptanterven, modern megközelítésen alapuló oktatást be lehessen vezetni a kormány által ígért időpontban. Mivel – nem első alkalommal – az EMMI-től a jogszabályban előírt 30 napos határidőn belül nem kaptunk választ, az ombudsmanhoz fordultunk, hogy figyelmeztesse a minisztert válaszadási kötelezettségére" - írják közleményükben.

Hét kérdést tett fel Balog Zoltánnak a Civil Közoktatási Platform, szerintük ugyanis sem a szakmai, sem a szélesebb közvélemény nem rendelkezik információkkal a készülő alaptentervről, miközben különféle nyilatkozatokban már elhangzott, hogy 2019. szeptember 1-jén már az új tantervek alapján kell elindulnia a tanévnek.

"Van-e már hivatalos döntés a 2019. szeptemberi 1-i kezdésről? Kik, milyen szervezeti keretben és milyen határidővel írják meg a szükséges dokumentumokat, illetve a megfelelő jogszabályokat? Milyen ütemezéssel kívánják megoldani, hogy a fenti határidőre előálljon a Nemzeti Alaptanterv, annak alapján elkészüljenek a kerettantervek, az iskolák létrehozzák helyi tantervüket, és rendelkezésre álljanak a megfelelő, NAT-kompatibilis tankönyvek? Hogyan kívánják előkészíteni, bevezetni az általános iskola végére tervezett kimeneti standardokat (feltehetően valamiféle alapvizsgát), amelyek kidolgozása szintén a fenti projekt feladata?" - sorolják a kérdéseket.

A CKP többek között azt is szeretné tudni, készül-e újabb NAT-koncepció, vagy a korábban napvilágra került anyagot kell annak tekinteni, illetve várható-e a koncepcióról komoly – alternatívák felvetésére is, vitára is módot adó, megfelelő időtartamú – társadalmi egyeztetési folyamat, amelynek eredményeit a minisztérium figyelembe tudja venni.

Ennek nem fognak örülni a diákok: érettségi előtti alapvizsga bevezetéséről vitáznak

Szakmai viták folynak arról, hogy a diákok tanulmányaik során tegyenek-e alapvizsgát - ez is kiderült a kulturális bizottság keddi ülésén. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az új alaptantervről, a diákok leterheltségéről, a pedagógusképzésről is beszélt Csépe Valéria, a Nemzeti Alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztos a kulturális bizottság keddi ülésén.

Megint átszabják a tanárképzést, szűkítik az ismeretek körét: jön az új NAT

Tanulni kell megtanítani a gyermekeket, mert nem tudni, hogy aki most kezdi az iskolát, milyen világban kezd majd dolgozni a diplomája megszerzése után - jelentette ki a Nemzeti alaptanterv (Nat) megújításáért felelős miniszteri biztos kedden Budapesten, az Országgyűlés kulturális bizottsága előtt, tájékoztatást adva az új Nat helyzetéről.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.