Máshol sem sokkal jobb a helyzet.
A 2022/23-as tanévben egy pedagógusra összesen 10,8 diák jutott Pest megyében, míg egyébként csak a fővárosban, Budapesten valamivel alacsonyabb az arány, ott "csak" 9,2 tanuló jut egy pedagógusra- derül ki a KSH felmérésből.
A statisztika összeállításának módszertana szerint ez a szám a nappali rendszerű oktatásban tanulók és a pedagógusok számának hányadosa. A pedagógusok, illetve tanulók területi megoszlása esetén a feladatellátási hely területi egysége szerint számítva.
Pest megye után a legtöbb diák (10,5 fő) Nógrád megyében jut egy pedagógusra. Ezt követi Komárom-Esztergom (10,2), Borsod-Abaúj-Zemplén (10,2), Fejér (10,1), Jász-Nagykun-Szolnok (10,1) és Győr-Moson-Sopron (10,1), Heves (9,9), Hajdú-Bihar (9,8) és Szabolcs-Szatmár Bereg (9,8).
Tíznél valamivel kevesebb diák jut egy pedagógusra Veszprém megyében, ahol a statisztika szerint 9,5 gyerekkel kell egy pedagógusnak foglalkozni, majd ezt követi 9,3 fővel Csongrád-Csanád és Tolna megye.
Kilenc fő körüli, vagy az alatti értéket hét megyében közelít meg az egy pedagógusra jutó tanulók száma az alapfokú oktatásban.
- Vas, Somogy és Békés megyében 9,1
- Bács-Kiskun megyében - 9,0
- Zala megyében pedig 8,9 tanuló jut egy pedagógusra.
A legjobb helyzetben a Baranya megyei pedagógusok vannak, ott az alapfokú oktatásban 8,7 a diákok egy pedagógusra jutó aránya.