Tíz év alatt 50 százalékkal nőtt a súlyos tanulási zavarral küzdő gyerekek száma
Az elmúlt tanévben mindössze 474 fejlesztő pedagógus dolgozott országosan, ami csupán 33 fővel több, mint egy évvel korábban.
Az elmúlt tanévben mindössze 474 fejlesztő pedagógus dolgozott országosan, ami csupán 33 fővel több, mint egy évvel korábban.
Ennyire kevés gyerek még soha nem született az országban, mint idén áprilisban.
Míg a szakképző iskolákban a diákok több mint 50 százaléka műszaki, ipari és építőipari képzési területen tanul, addig a technikumi és szakgimnáziumi tanulók legnagyobb része valamilyen szolgáltatást választott.
Míg átlagosan 11,6 hónap a munkakeresés időtartama, addig a legnépszerűbb mesterdiplomákkal ez maximum 1,2 hónap.
4,6 százalékra nőtt a munkanélküliségi ráta.
Az egy pedagógusra jutó gyerekek száma az egész országban körülbelül 9 és 11 között van.
Megjöttek a friss adatok.
A külföldön dolgozók létszáma is nőtt.
Míg a 60 év feletti általános iskolai tanárok aránya egy év alatt ezer fővel, a 30 év alattiaké mindössze 165 fővel emelkedett.
217 ezer ember volt munkanélküli márciusban.
Februárban havi bruttó 605 ezer, és nettó 417 ezer volt az átlagkereset.
A KSH friss statisztikái szerint a 9 százalékos uniós céltól még mindig elég távol vagyunk.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.