Reagált a teljesítményértékelési és differenciált béremelési rendszer bevezetésének tervére a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ).
Valótlan állítások szerepelnek a kormány tervezetében az uniós forrásokból tervezett differenciált béremelési és teljesítményértékelési rendszer bevezetésével kapcsolatban – áll a két tanári szakszervezet, a PDSZ és a PSZ közösen kiadott közleményében.
„A kormány valótlant állít, amikor vállalásában kijelenti, hogy „a teljesítmény-értékelés szempontrendszerét és végrehajtását a legnagyobb pedagógus szakszervezetekkel széleskörű szakmai együttműködésben dolgozza ki” – írják.
A PDSZ ÉS A PSZ KÖZÖS KÖZLEMÉNYE: A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a Pedagógusok Szakszervezete...
Posted by PDSZ - Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete on Monday, February 6, 2023
A szakszervezetek szerint egyébként a tervezett teljesítményértékelési és bérdifferenciálási rendszer bevezetése nem csak alkalmatlan a pedagóguspálya „vonzerejének” visszaállítására és a már pályán lévő pedagógusok problémáinak megoldására, de tovább növeli a kiszolgáltatottságukat is, ami hosszútávon a tanárok tömeges felmondását és pályaelhagyását is okozhatja.
„A magyar kormány csak saját magával, illetve az általa létrehozott, vele függelmi, baráti viszonyban lévő testületekkel tárgyal, nem pedig alulról építkező, ténylegesen létező, működő, szakmai csoportokat ténylegesen képviselő szervezetekkel” – teszik hozzá.
Mivel a Belügyminisztérium által bejelentett új bérrendszer tervezete, annak fokozatai, kategóriái nem ismertek, a szakszervezetek követelik, hogy a kormány hozza nyilvánosságra azt és folytasson róluk érdemi egyeztetést, figyelembe véve a PDSZ és PSZ közösen megfogalmazott követeléseit; a legalább 45 százalékos alapbéremelést, a kötelező óraszám újbóli bevezetését és a túlóra kifizetését.