A legszegényebb országok iskoláinak felében nincs ivóvíz, és csak minden harmadikban van áram Közoktatás
Eduline/MTI

A legszegényebb országok iskoláinak felében nincs ivóvíz, és csak minden harmadikban van áram

Világszerte majdnem 222 millió gyerek nem kap megfelelő oktatást - közölte kedden Genfben az ENSZ válságövezeti oktatásügyekkel foglalkozó alapja.

A szervezet friss felmérése szerint 78 millióra tehető azoknak a 3 és 18 év közöttiek a száma, akik nem vesznek részt a közoktatásban, további 20 millióan pedig éhesen és pszichológiai támogatás nélkül végzik el az iskolát. Körülbelül 120 millió gyerek jár ugyan iskolába, de képtelen elsajátítani az alapvető olvasási és számtani képességeket.

A legszegényebb országok iskoláinak több mint felében nincs ivóvíz, és a tanulók 40 százaléka tud csak naponta kezet mosni. Az oktatási intézményeknek pedig csak harmadában van megbízható áramellátás.

A Nem várhat az oktatás nevű ENSZ-alap manapság leginkább Afganisztánban, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Dél-Szudánban és Jemenben a legaktívabb, de az ukrajnai iskolásokat és menekülteket is segíti. A felmérés végeztével "222 millió álom" címmel kampányt indítottak a közösségi médiában adománygyűjtés céljából,  a kormányzati szervezeteken és alapítványokon kívül magánszemélyek adományaira is számítanak.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.