Súlyos gondok vannak a felsőoktatásban: többet keres egy hallgató, mint egy oktató? Felsőoktatás
Eduline

Súlyos gondok vannak a felsőoktatásban: többet keres egy hallgató, mint egy oktató?

Egy ösztöndíjjal több jövedelemhez juthat egy hallgató, mint az első években egy egyetemen dolgozó oktató – többek között ezzel a problémával kereste meg az ELTE Bölcsészettudományi Karának néhány oktatója a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét (PDSZ).

Szűcs Tamás, a PDSZ elnöke az Inforádiónak azt mondta, az oktatók annyira reménytelennek látják a helyzetet, hogy szeretnék a helyi csapatot összefogni és hatékony szakszervezeti munkát végezni.

„Beszéltek mulasztásos törvénysértésekről, arról, hogy a diákok gyűjtést szerveztek azért, hogy padokat tudjanak kicserélni előadótermekben” – sorolta fel az oktatók által feltárt problémákat Szűcs Tamás.

„Egy szekciót szeretnénk létrehozni külön erre a problémakörre, hiszen tudjuk, hogy nem csak az ELTE-t jellemzik ezek a problémák” – hangsúlyozta az elnök, aki hozzátette: azt is észlelték, hogy a felsőoktatás különböző intézményei nem ugyanúgy vannak kondicionálva.

Szűcs Tamás szerint a kancellári rendszer rugalmatlanabbá tette a felsőoktatást, és komoly feszültséget generál az egyetemeken dolgozók körében.

Az államtitkár megint emlékeztette az oktatókat arra, mennyivel emelkedett a bérük

Palkovics László oktatási államtitkár egyetemi és főiskolai tanári kinevezések átadásakor emlékeztette a felsőoktatási oktatókat arra, mennyivel emelkedett a bérük. Az államtitkár szerint az erkölcsi megbecsülés mellett a kormánynak meg kell teremtenie a felsőoktatási rendszer anyagi bázisát is, ennek részeként pedig rendeznie kell az egyetemi oktatók bérrendszerét.

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.