Jót akartak, de elég rosszul sikerült: a nők szépérzékével érveltek, nem a szaktudásukkal.
Az országok versenyképessége nagyban függ attól, hogy mennyiben sikerül kiegyenlíteni a társadalmi viszonyokat, köztük a felszámolni a nemek közti egyenlőtlenséget. A végeredmény egyszerű: mindenki olyan területen dolgozhasson, ahol igazán kiteljesedhet a tehetsége az érdeklődési köre szerint.
Azonban számos területen, főleg az iparban, műszaki vagy természettudományos területen is alacsonyabb a nők aránya, mert a társadalom továbbra is azt sugallja, hogy azok férfias, vagy nem túl nőies területek. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem is csatlakozott a Lányok Napja programhoz, hogy felszámolja középiskolások körében a műszaki képzéseivel kapcsolatos sztereotípiákat - a programot a Nők a Tudományban Egyesület koordinálja.
Az igyekezet ellenére azonban nem sikerült ezt túl hatékonyan meglépniük - derül ki az Átlátszó Oktatás írásából. A képzéseket népszerűsítendő, köszöntőt írt a lányokhoz az egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának dékánja, Vajta László:
Mi vakon hiszünk a hölgyekben. Sem a Műegyetemnek, sem a szakmának nem jó az elférfiasodás. Egy igazán szép informatikai megoldáshoz például nagy segítséget nyújt az esztétikai érzék, és e téren a hölgyek verhetetlenek.
Mint az olvasható, nem a lányok által egyformán elérhető szaktudásra hegyezte ki mondandóját, hanem a műszaki terület olyan mellékterületein látja a női hallgatók hasznát, mint az esztétikai érzéken alapuló dizájn megtervezése. A későbbiekben több oktatós is a dékáni gondolatmenethez csatlakozott, kiemelve a nők kreativitását, eleganciáját, a családban betöltött szerepüket.
Valami történik a nőkkel, ha ebből kell diplomázni
Csak két tudományág van, ahol nem a nők vannak többségben. Magyarországon - ahogy a fejlett világban általában - a nők mára fölénybe kerültek a felsőoktatásban. Több nő kerül be az egyetemekre, főiskolákra, mint férfi, és többen is szereznek diplomát. Ennek ellenére még mindig komoly hátrányban vannak a nők két tudományterületen.