Megszólalt a volt államtitkár CEU-ügyben, és azt mondta: ő nagyon meglepődött Felsőoktatás
Eduline

Megszólalt a volt államtitkár CEU-ügyben, és azt mondta: ő nagyon meglepődött

Megszólalt CEU-ügyben Klinghammer István volt felsőoktatási államtitkára, akit - mondta a Magyar Időknek - "meglepett", hogy a New York-i egyetem "tulajdonképpen nem létezik".

Klinghammer István volt felsőoktatási államtitkár. Megszólalt CEU-ügyben

"A CEU körül a legnagyobb zavart az okozza, hogy mindenki azt hitte, egy kéttornyú egyetemről van szó" – mondta a lap kérdésére Klinghammer István akadémikus, aki 2013 és 2014 között felsőoktatásért felelős államtitkár volt.

Mint mondta, ő azt gondolta, hogy az egyik torony New Yorkban van, ez a CEU, a másik Magyarországon, ez a Közép-európai Egyetem. Szavai szerint ő úgy tudta, hogy a New York-i egyetem licencével Magyarországon létrehoztak egy, a magyar törvények alapján működő, alapképzést nem adó posztgraduális egyetemet.

"Ami engem a kirobbant ügy kapcsán meglepett, hogy az amerikai torony, amely biztosítja a licencet, tulajdonképpen nem létezik" – jelentette ki a professzor, hozzátéve: "a kérdés az, hogy egy itt működő és itt bejegyzett egyetem kiadhat-e diplomát a nem létező amerikai alapján. Az ellentmondás feloldása az egyetem rektorának feladata lenne". Szerint az itthon bejegyzett Közép-európai Egyetemet senki nem akarja megszüntetni, mert a probléma a CEU-val van.

A trefortos diákok harmada nem akarja iskolájukban látni Ádert

A köztársasági elnök ma tart rendhagyó órát a gimiben, ahol már korábban felszólaltak a lex CEU ellen. Mint mi is megírtuk, Áder János köztársasági elnök ma rendhagyó órát tartana az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumában. Korábban a gimiben már közzétettek egy, a lex CEU-t elítélő nyilatkozatot, így eleve érdekesnek ígérkezett a látogatás.

"Csak találgatni tudok abban a tekintetben, hogy miért kellett annak idején ebben a furcsa formában létrehoznia Soros Györgynek az egyetemet. Ennek több oka is lehetett. Így olcsóbb volt az alapítás, mintha New Yorkban kellett volna létrehozni. A másik ok az lehetett, hogy sok hallgató hazánkban könnyebben kaphatott tartózkodási engedélyt, mintha New Yorkban folyt volna az oktatás, a harmadik pedig, hogy ez a képzés a kelet-közép-európai, a balkáni és a volt szovjet államok értelmiségének a társadalomtudományi továbbképzését célozta meg egy bizonyos világnézet alapján, és hazánk kétségkívül közelebb volt ezekhez a területekhez, mint New York" – fejtette ki Klinghammer István.

Üzent a kormánynak a CEU: nem vádaskodni, hanem tárgyalni kellene

A Central European University (CEU) a tárgyalások megkezdésére szólította fel a kormányt közleményében. Mint írták, a felsőoktatáshoz értő szakértők bevonásával folytatott párbeszédre van szükség. Az intézmény rámutatott: a felsőoktatási törvényjavaslat első megjelenése óta mindvégig azt kérték a kormánytól, kezdjen jóhiszemű párbeszédet, amelynek célja az lenne, hogy mindkét fél részére elfogadható megoldást találjanak, amely lehetővé teszi a munka folytatását Magyarországon.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.