CEU-ügy: teljesítették a feltételt, elindult az első képzés az Egyesült Államokban Felsőoktatás
Eduline

CEU-ügy: teljesítették a feltételt, elindult az első képzés az Egyesült Államokban

A CEU képzést indított New York-i partnerintézményében, a budapesti működését stabilizáló nemzetközi szerződést mégsem írja alá a magyar állam - írja a Népszava.

Megkezdte napi működését az Egyesült Államokban a CEU – értesült a Népszava. A New York-i székhelyű Bard College-dzsal tavaly októberben kötött együttműködési megállapodást, így a CEU januárban el is indította első akkreditált, gazdasági tematikájú kurzusát a Bard campusán.

Ezzel a budapesti intézmény megfelel a magyar felsőoktatási törvény lex CEU-ként elhíresült módosítása azon előírásának is, amely szerint Magyarországon csak akkor működhet külföldi székhelyű egyetem, ha az anyaországában is vannak képzései.

A budapesti intézmény elnök-rektora, Michael Ignatieff már a CEU-Bard megállapodás aláírásakor jelezte: ezzel lényegében minden akadály elhárult, és a Magyarország és New York állam közötti megállapodás is aláírásra várva az asztalon hever.

A magyar kormány azonban még nem írta alá a megállapodást. A lap kereste a Miniszterelnökséget, a Külügyminisztériumot és az Emberi Erőforrások Minisztériumát is, hogy megtudják, mi hátráltatja a megállapodás aláírását. Választ sehonnan sem kaptak, a humántárca közleményéből annyi derült ki, még mindig a CEU–Bard College közti együttműködést vizsgálják.

Megújították a Közép-európai Egyetem akkreditációját

A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) az ötévente esedékes felülvizsgálatát követően megújította a Közép-európai Egyetem intézményi akkreditációját. Az egyetem közleményében az áll: a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság február 23-i ülésén a lefolytatott részletes vizsgálat alapján egyhangúlag döntött a Közép-európai Egyetem akkreditációjáról.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.