Rosszul járnak a végzős egyetemisták: már rájuk is vonatkozik az új szabály Felsőoktatás
Eduline

Rosszul járnak a végzős egyetemisták: már rájuk is vonatkozik az új szabály

Nemcsak a következő években felvételizőkre, hanem a már végzett hallgatókra is vonatkozhat az az új szabály, amely alapján elveszítik a diplomát azok az egyetemisták, akik öt éven belül nem államvizsgáznak.

„Amennyiben az illető a hallgatói jogviszonya megszűnését követő ötödik év végéig nem teszi le a záróvizsgát, de szeretne diplomát szerezni az adott szakon, akkor a tervezet szerint újra be kell iratkoznia az intézménybe” – mondta a Magyar Hírlapnak Dux László felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár, aki szerint öt év eltelte után a hallgatók „aligha vannak annak a tudásnak a birtokában, amely megalapozhatná a záróvizsga letételét”.

Aki nem államvizsgázik időben, elveszti a diplomát

Az államvizsgát túl sokáig halogató egyetemistáknak nem kell újra végigülniük az összes félév összes előadását, mert a megismételt beiratkozást követően a korábbi tanulmányok egy részét beszámítják. A szabály visszamenőleges érvényesítésével kapcsolatban Dux László annyit mondott, „bizonyos türelmi idő után” a tárca a már korábban végzett hallgatókra is alkalmazhatónak tartja a szabályt, vagyis előbb-utóbb mindenkinek vizsgáznia kell. Mennyit kell majd fizetni a képzésekért, és hogyan változik a vizsgarendszer? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

eduline

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel Közoktatás Kurucz Tünde

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel

Szűk két héttel azután, hogy a kormány a KRÉTA-ban arról kezdte kérdezni a szülőket, hogy figyelembe vennék-e, ha készülne egy központi rangsor a gimnáziumokról és az általános iskolákról és beszámítana a kompetenciamérés eredménye a gimnáziumi felvételibe, a Fideszhez rengeteg szálon kötődő MCC már össze is állította a 100 legjobb gimnázium listáját. Hogy szülői szemszögből miért lehet aggasztó, hogy ha a kompetenciamérésnek tétje is van és milyen következménnyel járhat az iskolák rangsorolása, arról Miklós Györggyel, a Szülői Hang közösség egyik alapítójával beszélgettünk.