Különleges előadássorozatot indít az ELTE bölcsészkara Felsőoktatás
Eduline

Különleges előadássorozatot indít az ELTE bölcsészkara

Nyilvános előadássorozatot indít szerdától a Magyar Bioetikai Egyesület és az ELTE BTK Filozófiai Intézete, hazai bioetikusok és kutatók foglalkoznak a tudomány és az egészségügy etikai dilemmáival.

"A bioetika olyan interdiszciplináris tudományág, amelynek kérdésfeltevései egyedülálló perspektívát nyújtanak a közönségnek. A program összeállításakor a szervezők fontosnak tartották, hogy a mindennapok témáit járják körül az előadók, így egyaránt szó lesz a génmódosított növényekről, az állatkísérletekről és az őssejt-kutatásokról is" - áll az egyetem közleményében.
   
A hetente jelentkező sorozat első rendezvénye október 5-én lesz, a Bevezetés a bioetikába című előadást a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének igazgatója, Kovács József tartja.
   
Egy héttel később Venetianer Pál akadémikus, a molekuláris biológia neves kutatója Génmódosított növények: hisztéria és valóság címmel tart előadást. Október 19-én Bognár Gergely (New York-i Egyetem, CEU) az élet értékéről és az igazságos egészségügyi rendszer lehetőségeiről beszél, október 26-án pedig Ropolyi László, az ELTE Természettudományi Karának docense a technika és etika kérdéseit elemzi. Az előadások 17.30-kor kezdődnek az ELTE Bölcsészettudományi Karán (1088 Budapest, Múzeum krt. 4/A I-épület 208.)

MTI

 

 

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen Felsőoktatás Palotás Zsuzsanna

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen

Nagyrészt elsőéves hallgatókból álló tömeg gyűlt össze hétfő este a Corvinus Egyetem főépülete előtt. A kilátásba helyezett kis nyelvi képzések megszüntetése ellen tüntettek, hangsúlyozva azt, hogy a döntést az egyetem vezetősége mindenféle egyeztetés nélkül hozta meg. A hallgatók három-négyszeres túljelentkezéssel találják szembe magukat a nyelvi tárgyfelvételnél, így még felháborítóbbnak tartják a képzések egyik pillanatról a másikra való megszüntetését. A diákok tárgyalnak az egyetemmel.