Szimulációs labort adott át a Bosch a Műegyetemen Felsőoktatás
Edupress

Szimulációs labort adott át a Bosch a Műegyetemen

55 milliós támogatási szerződést írt alá a magyarországi Bosch csoport és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) mikor átadták a Közép-Európában egyedülállónak számító autómechatronikai szimulációs labort. A hároméves szakmai megállapodás célja, hogy az ipari elvárások a felsőoktatásban is megjelenjenek.

A mérnöki szakokon folyó oktatási infrastruktúra feltételeinek javítása, a közös kutatás-fejlesztési projektek támogatása mellett a német nyelvű képzésben részt vevő hallgatók számára ösztöndíjak biztosítása és egy Közép-Európában egyedülálló mechatronikai labor megnyitása is tárgya a BME-n megkötött, három évre szóló támogatási szerződésnek.

A magyarországi Bosch csoport hatvani gyára, annak Budapesti Fejlesztési Központja, valamint az egyetem között évek óta zajlik szoros szakmai együttgondolkodás és stratégiai tervezés, hiszen a világszínvonalú mérnökképzés egyik feltétele, hogy az ipar és a piac elvárásai a felsőoktatásban is megjelenjenek.

"A most átadásra kerülő laboratóriumban újabb kar hallgatói ismerkedhetnek meg a legkorszerűbb technológiákkal, s az innovatív környezet, reményeink szerint, hozzájárul ahhoz, hogy a mai szakmai-etikai kihívásoknak megfelelő mérnök váljon belőlük" - üdvözölte az együttműködést Dr. Péceli Gábor, a BME rektora.

Thomas E. Beyer, a Bosch csoport magyarországi képviselője elmondta: évek óta kiemelten támogatják a magyarországi felsőoktatást és mérnökképzést, így mára a magyarországi Bosch a második legkeresettebb munkahely a diploma előtt álló műszaki egyetemisták és főiskolások körében.


edupress
Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.