Amiről az iskolában nem, arról a TikTok történelemóráin tanulnak a diákok
Bár a platform nem feltétlen erről híres, rengeteg olyan tartalomgyártó megtalálható rajta, akik nem csak a gyerekek, de a felnőttek tudását is bővíthetik.
Bár a platform nem feltétlen erről híres, rengeteg olyan tartalomgyártó megtalálható rajta, akik nem csak a gyerekek, de a felnőttek tudását is bővíthetik.
Az időzavarban lévő tanárok gyakran a rendszerváltásig sem jutnak el, ezzel szemben az idei érettségin az EU intézményeit is át kellett látni és sok diákot megzavarhatott az adó és a járulék közti különbség is. A lapunknak nyilatkozó történelemtanár szerint, aki tudja, mik azok, amik jellemzően elő szoktak kerülni, azokat céltudatosan előveszi, más esetben gondban lesznek a diákok. Az új NAT az állampolgári ismeretekbe szervezte ki a jelenkori anyagok oroszlánrészét, kérdés, hogy ez segít-e, ha közben más plusz témakörök kerültek be.
Száműznék a magyar diákokban „kisebbrendűségi érzést” keltő részeket a történelemoktatásból a kormánypárt politikusai - írja a HVG.
A hvg.hu szúrta ki, hogy Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója a blogján kifejtette, szerinte milyennek kellene lennie a történelemoktatásnak Magyarországon, és milyen szempontok szerint kellene összeállítani az új Nemzeti alaptanterv történelem tananyagát.
A Kossuth Klubban találkoztam Miklósi Lászlóval, a Történelemtanárok Egyletének elnökével. Még le sem ültünk, már olyan lelkesen mesélt, mintha csak egy iskolai lyukasórán lennénk. Lendületesen beszélt arról, miként került a pályára, milyenek voltak a rendszerváltó évek. És persze valamivel kevéssé lelkesen arról, hogy ma milyen. Vendégszerzőnk, Maróti Zsolt Viktor interjúja.
Nem egyszerű a célul kitűzött "átpolitizáltságtól mentes, szakmai" munkához tartani magát a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének, ha csak olyan előadókat hívnak meg a kísérleti tankönyvek kapcsán, akik ezeket a könyveket kiadták - köztük egy korábbi államtitkárt.
Sásd egyik iskolájában nem mindennapi módot találtak arra, hogy a történelem nagy eseményei rögzüljenek a diákokban.
Egyre kevesebb brit diák választja a történelem tantárgyat gimnáziumi tanulmányai során, a Nagy-Britanniában bevezetett oktatási reform ugyanis a korábbinál nagyobb szabadságot ad a tanulóknak abban, hogy milyen tantárgyakat tanulnak. A változtatás nagy vesztese – úgy tűnik – a történelem volt.
Jelentősen csökkent a homoszexuális tanulók elleni támadások száma egy brit iskolában, mióta az egyik tanár meleg hírességekről és történelmi személyiségekről tart előadásokat a diákoknak. Az intézményben évente egyszer tematikus hónapot tartanak, a kezdeményezéshez számos nagy-britanniai általános- és középiskola csatlakozott - itthon még gyerekcipőben járnak a hasonló oktatási programok.
Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.