Ilyen az, amikor nem tud mit kezdeni a sajátos nevelési igényű gyerekekkel a magyar oktatási rendszer
A TASZ segít a szülőknek, de rajtuk kívül még rengetegen élhetnek ugyanilyen gondokkal.
A TASZ segít a szülőknek, de rajtuk kívül még rengetegen élhetnek ugyanilyen gondokkal.
A kínai kormány komoly nyelvoktatást tervez az általuk felavatott budapesti iskolában.
2016-ban már 88 300 sérült, beteg, vagy hátrányokkal élő gyerekkel startolt el a tanév. Bár az iskolai oktatás terén számos adóssága lehet feléjük a kormányzatnak, anyagiak terén több kapaszkodójuk is lehet a családoknak.
A sajátos nevelési igényű gyerekeket (SNI) nevelő szülők fogalmazták meg gondjaikat, hogy az állam milyen segítséget mulasztott el megadni a gyerekek oktatásában.
Megható videó készült a híres feltaláló egy gyermekkori eseményéről, ami alapjaiban változtatta meg sorsát.
Az oktatási jogok biztosának hivatala több évig tartó országos vizsgálatot indít a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási helyzetének felmérésére; Aáry-Tamás Lajos ombudsman ezt azzal indokolta hétfői sajtótájékoztatóján, hogy Magyarországon folyamatosan növekszik az ilyen gyermekek száma.
Több kisebb és nagyobb szakmai hibája is van a szakszervezetek szerint a december elején megjelent közoktatási törvény módosításának. Az egyik legsúlyosabb, hogy a koncepció összemossa a hátrányos helyzetű gyerekeket a speciális nevelési igényűekkel, amiből a szakértők szerint az is következhet, hogy egy gyerekét egyedül nevelő szülőhöz is utazó szakmai bizottság menne - írja a Hírszerző.
Rózsafa, emlékkönyv, egyedi, kézműves apróság – ilyen, és ehhez hasonló ajándékokkal készülnek az érettségi előtt álló, ballagó diákok az osztályfőnöknek. Vannak olyan iskolák, ahol minden pedagógus kap valami kis apróságot, de arra is akad példa, ahol nem szokás az ajándékozás.