Ilyen az, amikor nem tud mit kezdeni a sajátos nevelési igényű gyerekekkel a magyar oktatási rendszer Közoktatás
Eduline

Ilyen az, amikor nem tud mit kezdeni a sajátos nevelési igényű gyerekekkel a magyar oktatási rendszer

A TASZ segít a szülőknek, de rajtuk kívül még rengetegen élhetnek ugyanilyen gondokkal.

A Társaság a Szabadságjogokért nyújt segítséget Gellért szüleinek, miután az iskola és a fenntartó sem segített problémájuk megoldásában.

Gellért mozgáskorlátozottsága mellett szelektív mutizmussal él, ami azt jelenti, hogy közösségben jelenleg egyáltalán nem beszél. Ennek ellenére az órákon figyel, de a dolgzatot például lassabban tudja megírni a többieknél, mivel a keze nem mozog megfelelően. Hiába jár integráló osztályba, a dolgozat megírására több időt nem kap. Sajátos nevelési igényű, de évekig felnőttekre méretezett mellékhelyiséget kellett használnia. Nem játszhatott az udvaron a társaival, az egyik tanár többször bezárta őt a terembe, mert attól félt, elesik az udvaron.

A TASZ álláspontja szerint ezektől a rendszerhibáktól nem csak Gellért, hanem több tízezer fogyatékossággal élő gyermek szenved. A személyi és tárgyi feltételek hiánya, a támogató szolgálatok elégtelen térbeli és időbeli lefedettsége, a szakértői bizottságok működésének anomáliái, az integrált oktatás félreértelmezése mind-mind olyan problémák, melyek azonnali beavatkozást igényelnének.