#magyartanár

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„Szerencsére a magyartanárok zöme megtanulta, hogy nem eszik olyan forrón a kását, nem kell mindent mindig teljesítenie”

A tanóra sosem csupán a tanmenet szerint halad – mondja Fenyő D. György magyartanár, aki szerint a valódi tanulás ott kezdődik, ahol a diákok kérdései és gondolatai új irányt adnak a tanításnak. Hangsúlyozta: az oktatási rendszer „túlterhelt, centralizált és adminisztratív”, de a tanárok igyekeznek megtalálni az egyensúlyt.

Közoktatás Rodler Lili

Példamutató, alkalmazkodó és inspiráló – egy tiszaújvárosi magyartanárt választottak meg az év hétköznapi roma hősének

Hadházi Renáta egészen kicsi kora óta magyartanár akart lenni. Mára már háromdiplomás pedagógus egy tiszaújvárosi általános iskolában, ahol a magyartanítás mellett tehetséggondozással is foglalkozik. Mindemellett a diákjai inspirációjára elindított egy TikTok-csatornát, amin pedagógia módszertant és játékos irodalomtanítási gyakorlatokat oszt meg. Szabadidejében pedig egy analfabéta felnőttet tanít írni és olvasni.

Közoktatás Tornyos Kata

Pályaelhagyó tanár: „Semmiért nem cserélném el azt a nyolc évet, amit tanítással töltöttem”

Szeptember 29-ig kell nyilatkozniuk a pedagógusoknak az új státusz elfogadásáról. Egyelőre nem lehet tudni, hogy hányan döntenek a pályaelhagyás mellett, de az biztos, hogy a volt tanárnőm, Tóthné Őry Katinka, a Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium magyar-angol szakos pedagógusa már a felmondók közé tartozik. Vele beszélgettünk az oktatásban kialakult helyzetről.

Közoktatás Eduline

A Légy jó mindhalálig nem való gyerekeknek? Nem mindenki ért egyet a levelet író tanárral

Több szakmabeli nem ért egyet azzal a tanárral, aki nemrég levelet írt egy budapesti iskola igazgatójának és a köznevelésért felelős államtitkárnak, amelyben kritizálta tanártársa döntését, amiért a Semmi című művet oktatta a gyerekeknek a Légy jó mindhalálig helyett. Egy magyartanár szerint Móricz Zsigmond remekműve nem is való gyerekeknek.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.