#autonómia

Közoktatás Tarnay Kristóf Ábel

Nahalka István: Nem vagyunk felkészülve, hogy válaszoljunk a gyerekek kérdéseire

Meg kell becsülni az ismereteket, de baj, ha az oktatás célja, hogy információkkal tömjük tele a diákok fejét – mondja Nahalka István oktatáskutató az Eduline-nak. Szerinte, bár ezt nehéz megbecsülni, az iskolák ötöde tudna élni az autonómiával, viszont az a pedagógus, aki belekóstolhat a nagyobb szabadságba és kap is hozzá elég segítséget, könnyen tud fejlődni. Státusztörvényről, alapműveltségről, készségfejlesztésről és illegális mozgástérről is beszélgettünk a szakemberrel, aki korábban tanterveket és tankönyveket is írt. Interjú.

Közoktatás Edupress

Szélesebb körű autonómiára vágyik a Babes-Bolyai magyar tagozata

Szabályozottabb autonómiát igényel a kolozsvári székhelyű Babes-Bolyai Tudományegyetem (BBTE) magyar tagozata - mondta el Magyari Tivadar rektorhelyettes a tanévnyitó ünnepségen, szeptember 28-án. Habár számos, a magyar nyelvű oktatást nehezítő probléma megoldódott az utóbbi időben, egy külföldi professzorokat is magában foglaló bizottság minőség-ellenőrzése során kiderül: a magyar professzorok a tagozat szélesebb körű autonómiáját tartanák megnyugtatónak.