Rossz hírünk van: nincs olyan, hogy nyelvérzék. Ha nem megy az angol, mással van gond Nyelvtanulás
Eduline

Rossz hírünk van: nincs olyan, hogy nyelvérzék. Ha nem megy az angol, mással van gond

Nincs nyelvérzékem - sokan ma is ezzel magyarázzák azt, hogy hiába járnak évek óta angol- vagy éppen németórákra, a nyelvtudásuk alig-alig fejlődik.

„Nincs olyan, hogy nyelvérzék” – szögezi le Dunay Péter, a Speak! Nyelviskola alapítója és szakmai vezetője, amikor arról kérdetük, van-e valamilyen tudományos magyarázata annak, hogy az egyik embernek könnyen megy, mások viszont hosszú évek alatt sem tudnak megtanulni, angolul, németül vagy más nyelven.

„Számtalan olyan ember jelentkezett hozzánk, akit annak idején németre küldtek, mert azt mondták, hogy az angolhoz nincs nyelvérzéke” – említ egy extrémnek tűnő, ám annál gyakoribb példát. A Speak! Nyelviskola szakmai vezetője szerint a nyelvérzék csak egy közhely, amely elfedi a tanítási módszerek hibáit. Ha valaki harmadikos kora óta tanul nyelvet, és még 18-20 évesen sem tud beszélni, akkor nem a nyelvérzékével, hanem a tanítás-tanulás módszerével van gond.

A nyelvtanulásról további cikkeket találtok a Nyelvtanulás 2022 kiadványban.

Miért "néma" a magyarok fele?

Érdemes-e már gyerekkorban elkezdeni a nyelvtanulást? Mire jó a „babaangol” és az „ovis német”? Milyen két tannyelvű iskolák működnek Budapesten, és milyen képzést kínálnak? Mennyibe kerül a nulláról eljutni a B2-es szintig? Ezeket a kérdéseket is megválaszoljuk a HVG Nyelvtanulás 2022 kiadványában, amely a nyelvvizsga előtt állóknak is segít.

Hogy könnyebb legyen választani, összehasonlítottuk a legnépszerűbb vizsgatípusokat, megnéztük a feladatokat és az árakat, sőt még a szakmai és az online nyelvvizsgákat is. A HVG Nyelvtanulás 2022 kiadványt keressétek az újságárusoknál vagy rendeljétek meg itt.
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.