"A hetvenes évekbe megyünk vissza" - tényleg jó, ha egyentankönyvet adunk a diákok kezébe? Közoktatás
Eduline

"A hetvenes évekbe megyünk vissza" - tényleg jó, ha egyentankönyvet adunk a diákok kezébe?

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára szerint az egységes tankönyv és tananyag segítség a hátrányos helyzetű diákoknak, akiket a leszakadás veszélye fenyeget. A tankönyvszerző másképp gondolja.

"Fontos, hogy egységes tankönyvekből tanuljanak a diákok, így sem az iskolaváltásnál, sem a felvételinél nem okozhat problémát az eltérő ismeretanyag" - mondta Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára szerdán.

Romankovics András tankönyvszerző máshogy látja a helyzetet, az ATV-nek elmondta: pedagógiai szakemberek körében egyértelmű, hogy ha nagyon különböző felkészültséggel, és más- más iskolából jövő gyerekeknek ugyanazt adják, akkor a különbségek nem csökkenni, hanem nőni fognak.

„A hetvenes évekbe megyünk vissza, hogyha az a tendencia érvényesül, hogy mindenkinek ugyanazt. Ahhoz, hogy ebből előrelépjünk, pontosan az kell, hogy legyen szabadság, legyen választék, hiszen a pedagógusok a tanítók nagyon jól tudják, hogy egy bizonyos összetételű osztályban nem biztos, hogy ugyanaz a tankönyv vezet eredményre” – tette hozzá Romankovics.

A szakember úgy véli, hogy ha egy vagy két tankönyvből lehet választani, az a 21. században nem igazi választás.

Ez vár a diákokra és a tanárokra: kétféle tankönyv közül lehet majd választani

A Népszava úgy tudja, a kormány azt tervezi, hogy az iskolák a jövőben kétféle tankönyv közül választhatnak majd: egy állami és egy egyházi, keresztény szemléletű kiadvány közül. A lap azt írja, a közeljövőben kezdik el kidolgozni az új Nemzeti alaptantervnek (NAT) megfelelő tankönyveket.


 

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.