Kell-e beszélni a szexuális sokszínűségről az iskolában? Közoktatás
MTI

Kell-e beszélni a szexuális sokszínűségről az iskolában?

A németországi Baden-Württemberg tartomány kormánya felvenné a szexuális sokszínűség elfogadására nevelést a...

A németországi Baden-Württemberg tartomány kormánya felvenné a szexuális sokszínűség elfogadására nevelést a közoktatási tantervbe. A katolikus és az evangélikus egyház pénteken bírálta a kezdeményezést, és korábban egy online petíció is indult ellene, amelyhez több tízezren csatlakoztak azután, hogy a héten nyilvánosan vállalta homoszexualitását egy volt válogatott labdarúgó.

A Zöldek és a szociáldemokrata párt (SPD) tartományi koalíciós kormányának elképzelése szerint a 2015-ben életbe lépő közoktatási tervben rögzíteni kell az alapelvek között a nevelést a szexuális sokszínűség elfogadására, és az iskolai oktatásban meg kell ismertetni a tanulókkal a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, interszexuális emberek együttélésének, illetve a velük együttélés különböző formáit. 

 "Sok iskolában gond a homoszexuálisok kirekesztése" - mondta Andreas Stoch kulturális miniszter, az SPD politikusa a Focus című hírmagazinnak. A tárca még dolgozik az új közoktatási terven, ezért még nincsenek konkrét elképzelések arról, hogy miként építsék be az új elemet az iskolai oktatásba. Elképzelhető például, hogy amikor német irodalom órán egy homoszexuális író munkásságát elemzik, akkor a tanár nemcsak a szerző műveiről, hanem a nemi önazonosságáról is beszélget a tanulókkal - mondta Andreas Stoch a Focus online kiadásában pénteken megjelent összeállítás szerint.

A tanárok önállóan dönthetnek majd arról, hogy melyik évfolyamban, hány éves kortól érintik a szexuális sokszínűség témáját. Egy osztályban, amelynek valamely tagját azonos nemű szülőpár neveli, a tanárnak az osztály életkorának megfelelő módon kellene beszélnie a tanulókkal erről a családi szerkezetről, azzal a céllal, hogy ne érje megkülönböztetés, kirekesztés a gyereket - mondta a miniszter.