Taroltak a világversenyen a magyar diákok: több ezer versenyzőt előztek meg Közoktatás
Eduline

Taroltak a világversenyen a magyar diákok: több ezer versenyzőt előztek meg

Tizenötezer diák közül egy magyar diákokból álló csapat szerezte meg a harmadik helyet a világ egyik legnagyobb tudományos versenyén.

Április végén több mint tizenötezer fiatal utazott az amerikai St. Louisba, hogy részt vegyen a világ egyik legnagyobb tudományos versenyén, a FIRST Championship nevet viselő eseményen. Ott volt a féltucat, 9-14 éves magyar diák is - írja a 24.hu.

A Homoktövis Általános Iskola és Babits Mihály Gimnázium diákjaiból álló csapat bejutott a világ 108 legjobbja közé, a döntőben pedig a harmadik helyet szerezte meg.

Az egyik versenyző elmondása szerint fél-háromnegyed évig tartott a robot megalkotása. A munkához nagy segítséget nyújtottak az előző években összeállított szerkezetek, hiszen a fiatal programozók nem először indultak hasonló versenyen, 2014-ben készítették el az első közös robotot.

Az idei feladatok között szerepelt, hogy a robotnak legógekkót kellett feltennie egy legófalra, aztán méhecskét is kellett elhelyeznie egy méhkaptáron. A legórobot nem távirányítással működik, hanem előre beprogramozzák, bluetooth-szal küldik el rá a programot a számítógépről.

A versenyen ennek a csapatnak a tagjai voltak a legfiatalabb indulók.

Az amerikai gyerekek is már cuki robotokon programoznak

A programozás alapjait 2017-től ezzel a kis robottal sajátíthatják el. Egyre több robotot használnak oktatási céllal világszerte, Japánban már különösen nagy divatja van, de meghonosodott a megoldás a brit iskolákban és egyetemeken is. Marty is egy ilyen oktató megoldás, a kis robotot egy nagyon egyszerű programozási nyelvvel a Scratch-el lehet mozgásra bírni, vagyis az alsó tagozatos diákok is könnyedén megtanulhatják.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.