Taroltak a magyar diákok a nemzetközi matematikai versenyen, aranyérmet is szereztek Közoktatás
Eduline

Taroltak a magyar diákok a nemzetközi matematikai versenyen, aranyérmet is szereztek

A második helyezést szerezte meg a magyar csapat a bukaresti nemzetközi matematikai versenyen, ahová az előző évi nemzetközi matematikai diákolimpián legjobban szereplő országokat hívják meg. A budapesti Fazekas Mihály Gimnázium három diákja két ezüst- és egy aranyérmet kapott, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium egyik végzőse pedig ezüstéremmel térhetett haza.

"Idén 10. alkalommal rendezték meg Bukarestben a Romanian Master of Mathematics (RMM) versenyt, melyen a magyar csapat nagyszerű eredményeket ért el. A mezőny nagyon erős volt, hiszen az RMM-re hagyományosan az előző évi Nemzetközi Matematika Diákolimpián (IMO) legjobban szereplő országokat hívják meg" - írja közleményében a Bolyai János Matematikai Társulat. A bukaresti versenyen

Janzer Orsolya Lili (Budapest, Fazekas Mihály Gimnázium, 12. osztály) 32 ponttal aranyérmet,
Gáspár Attila (Miskolc, Földes Ferenc Gimnázium 12. osztály) 28 ponttal ezüstérmet,
Matolcsi Dávid (Budapest, Fazekas Mihály Gimnázium, 11. osztály) 28 ponttal ezüstérmet,
Molnár-Sáska Zoltán (Budapest, Fazekas Mihály Gimnázium, 12. osztály) 26 ponttal ezüstérmet kapott.

Ezzel a magyar csapat az országok közti csapatversenyben a második helyezést szerezték meg.

Taroltak a magyar diákok a nemzetközi versenyeken, itt vannak az eredmények

2017-ben nyolc nemzetközi tudományos olimpián és négy egyéb nemzetközi versenyen vettek részt magyar diákcsapatok, nem is akármilyen összesített eredménnyel. A negyvenkilenc versenyző huszonegy különböző állami fenntartásban lévő intézménybe és négy egyetemi gyakorlóiskolába járt a 2016-2017. tanévben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.