Összecsúszott a két típusú tanárképzés gyakorlati része, így rengeteg a kistanár a szegedi gyakorlóiskolákban. A hallgatókat csak nehezen tudják beosztani a kötelező órákra - írja a Délmagyar.
A zsúfoltság oka az, hogy a két típusú tanárképzésből most egyszerre áramlanak a gyakorlati helyekre a hallgatók. Ez a kapacitásainkat a végletekig kifeszíti, és 1-2 évig ez így is marad – magyarázta a délmagyar.hu-nak Forgács Tamás, az Szegedi Tudományegyetem Tanárképző Központ főigazgatója.
A régi, osztott képzés mesterszakáról még vannak diákok a rendszerben, ugyanakkor az új típusú, osztatlan tanárképzés első évfolyamai is eljutottak odáig, hogy már gyakorlati óráik vannak. A két évfolyam tehát összecsúszott. Mivel pedig nem lehet csökkenteni a hospitálással és tanítással eltöltött gyakorlati órák számát, most komoly logisztikára van szükség, hogy mindenkit elhelyezzenek.
"Igyekszünk más, külső iskolákat is bevonni a képzésbe, de a gyakorlóknak az elsődleges feladatuk ez, így most azok a legleterheltebbek" – mondta a főigazgató. Hozzátette: a legkritikusabb a történelem, illetve azok a tárgyak, amelyekből kevés a diákok óraszáma – mint például az etika és a filozófia. A hirtelen kistanárdömping tehát nem azt jelenti, hogy sokkal több lenne a hallgató, mint korábban – ezt Forgács Tamás is megerősítette.
Ma sem nagyobb a hiány, mint korábban - ezt gondolják a tanárhiányról a Klikben
Túlzás lenne azt mondani, hogy minden pedagógusstátusz be van töltve, de az elmúlt évtizedben is jelen volt ez a probléma. Nem látom indokoltnak, hogy most ennyire foglalkoznak ezzel a témával, hiszen ma sem nagyobb a hiány, mint korábban - mondta a Világgazdaságnak adott interjújában Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ szakmai elnökhelyettese.