Már jövőre rövidebb lehet a nyári szünet? Közoktatás
Eduline

Már jövőre rövidebb lehet a nyári szünet?

Már jövőre is hosszabb lehet-e a tanév? Újabb olvasói kérdésre válaszolunk.

Képünk illusztráció

Olvastam a nemzeti táboroztatási programról és a tanév átszervezéséről szóló nyilatkozatot. Már jövőre hosszabb lehet a tanév? Van már döntés?

Ahogy arról beszámoltunk, Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkár az Inforádiónak adott interjúban a tanév rendjének átalakításáról és a nyári szünet esetleges lerövidítéséről azt mondta, kompromisszumos megoldás körvonalazódik: ha a kormány tömeges táboroztatási lehetőségeket, játékos nyári foglalkozásokat tud kínálni a diákoknak, „nem drágán, nem magánszervezésben, nem feltétlenül bentlakásos módon”, akkor ezzel kiegészülhet a tanév, bár „hogy ez a tanév részeként folyna-e, az csak technikai kérdés”.

A helyettes államtitkár nem beszélt a bevezetés dátumáról, sőt azt is kiemelte, tervezet sincs róla, csak "zajlik egy együttgondolkodás a szakmával a tanév meghosszabbításáról". Vagyis egyelőre alaptalanok azok a hírek, amelyek szerint már jövőre rövidebb lehet a nyári szünet.

"Ha a nemzeti táborozási koncepció és az erre fordított uniós források mentén sikerül bővíteni ezeknek a kapacitásokat, sikerül kidolgozni olyan tematikus programokat, amelyek nem méregdrágán, nem magánszervezésben, hanem adott esetben iskolaépületekben szervezve, nem feltétlenül mindig bentlakásos módon, de játékos nyári foglalkozásokat és különböző kompetenciafejlesztő tartalmakat tudnak kínálni, akkor ezzel lehet egy jó kompromisszumos megoldás irányába elmenni” - fejtette ki Maruzsa Zoltán.

Jöhet a rövidebb nyári szünet és a nemzeti táboroztatás - mit akarnak még a gyerekektől?

Új ötlettel szerveznék át a tanév rendjét, jöhet a nyári tömeges táboroztatás - de mi a véleménye a nyári szünet "kompromisszumos" lerövidítéséről az eduline olvasóinak?

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.