2008. június. 22. 12:33 Eduline Utolsó frissítés: 2008. október. 31. 13:37 Közoktatás

Fizika jegyzetek

Fizika jegyzetek 4 db: kvantumfizik, magfizika, szilárd test fizika, villamosságtan - itt készült: DE - terjedelem:

részlet:

Mit tud a fény kettős természetéről? Ismertesse a hullámtermészet és a rézecsketermészet bizonyítékait!
A fény általában az elektromágneses sugárzás un. kettős természetet mutat. Ez azt jelenti hogy bizonyos körülmények között – bizonyos kölcsönhatásokban – hullámként viselkedik (interferencia elhajlás) máskor részecsketermészetű (fotoeffektus, Compton effektus). A hullám és a részecske: modell. A fény fotonjai nem olyanok mint a makroszkopikus részecskék, hanem csak anyiban hozzájuk hogy más részecskékkel való kölcsönhatás során mindig egész adagban jelennek meg. Másrészt a fény nem olyan mind pl. A vízhullám, csak anyiban hasonlít a hullámra, hogy terjedés közben interferenciára képes.

Milyen az atom szerkezete a Rutherford-féle atommodell szerint?
Rutherford α részecskékkel  (töltése 2) vékony fémfóliákat bombázott majd a részecskék eltérüléséből arra következtetett, hogy az atom nagymértékben üres és a közepén lévő mag pozitív töltésű. Az általa elképzelt modellben az atom tömege  a központi poziív magban koncentrálódik körülötte  körpályán keringenek az elektronok egyenletes körmozgást végezve. A centripetális erőt a Coulomb-erő biztosítja.
A körpályán keringő elektron azonban, mint gyorsuló töltés elektromágneses sugárzást bocsát ki így energiaveszteség következik be és az elektronnak spirális pályán a magba kellene zuhannia. Ez ellentmond az atomok stabilitásának . A Rutherford-féle modell tehát mechanikusan stabil, de elektromechanikai szempontbol instabil modell.
Az elektrodinamikai instabilitásból az is következne, hogy az elektron a csökkenő sugarú pályákon egyre nagyobb szögsebességgel keringvefolytonosan változó frekvenviájú elektromágneses hullámokat bocsátana ki, így a kisugárzott hullámok spektruma folytonos lenne ami ellentmons a vonalas színkép tapasztalatának.

letöltés

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.