Névtelenül értékelnék a tanárok munkáját a diákok: ebben egyetértenek a szervezetek Közoktatás
Eduline

Névtelenül értékelnék a tanárok munkáját a diákok: ebben egyetértenek a szervezetek

Szabad tankönyvválasztást, anonim tanárértékelő rendszert, többféle tanulmányi ösztöndíjat kérnek a diákszervezetek, amelyek néhány napja egyeztettek követeléseikről.

Állítsák vissza a szabad tankönyvválasztás rendszerét, biztosítsanak többféle tanulmányi ösztöndíjat a diákoknak, bővítsék az előrehozott érettségi tantárgyainak körét, minden intézményben hozzanak létre anonim tanárértékelő rendszert, "az intézményesített nulladik óra nem célravezető", a diákönkormányzatoknak valóban legyen beleszólása a diákokat érintő iskolai ügyekbe - ezt kéri közös állásfoglalásában a Független Diákparlament és az Országos Diáktanács, amely néhány nappal ezelőtt egyeztetett a követelésekről.

A Független Diákparlament a február 23-i diáktüntetésen jelentette be, hogy megkeresték az Országos Diáktanácsot, hogy tárgyaljanak az együttműködésről, a diáktanács pedig igent mondott, "így a diákok megosztottságtól mentesen, közösen hallathatják a hangjukat".

Az Országos Diáktanács tavaly márciusban jött létre - a minisztérium támogatásával. Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkára akkor azt mondta: ezentúl nemcsak kétévente, a diákparlamentek alkalmával képviselhetik érdekeiket a diákok, hanem folyamatosan, a tárca a diákok kérésének megfelelően biztosítja majd a szervezet működését.

Nulladik óra: az oktatási államtitkárság szerint az iskolák döntenek

Az iskolák döntenek arról, berendelik-e nulladik órára a diákokat - közölte az oktatási államtitkárság. A nevelési-oktatási intézményekben a reggel nyolc óra előtt kezdődő tanítási órát - az iskolaszék, ennek hiányában az iskolai szülői szervezet, közösség és az iskolai diákönkormányzat véleményének kikérésével - legfeljebb negyvenöt perccel korábban lehet megkezdeni.

„Vagy most fogunk össze, vagy szépen végignézzük, ahogy az egész rendszer leomlik” – óriási a sztrájkhajlandóság a pedagógusok között Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„Vagy most fogunk össze, vagy szépen végignézzük, ahogy az egész rendszer leomlik” – óriási a sztrájkhajlandóság a pedagógusok között

A 2026-os béremelési tervezet hiányosságai és a rendszerben meglévő igazságtalanságok miatt mára már több mint 2400 oktatási dolgozó jelezte részvételi szándékát egy kétórás figyelmeztető sztrájkban a PDSZ felmérése alapján. A sztrájk nem csupán a bérekért folyna: a pedagógusok, segítő és technikai dolgozók szerint a rendszer működőképessége forog kockán.