Ennek sok pedagógus örülne, de ma még kevés helyen van rá lehetőség Közoktatás
MTI

Ennek sok pedagógus örülne, de ma még kevés helyen van rá lehetőség

A múzeumok többségének nincs átgondolt múzeumi és múzeumpedagógiai stratégiája, miközben az oktatási intézményekben örömmel fogadnák az utazó kiállításokat, az úgynevezett bőröndmúzeumokat, és a kihelyezett múzeumi foglalkozások mellett országszerte hatalmas igény lenne múzeumbuszok indítására is - derült ki abból a szerdai Magyar Időkben bemutatott reprezentatív szakmai kutatásból, amelyben azt mérték fel, hogy a közgyűjtemények miként tudnák hatékonyan segíteni az iskolai ismeretanyag átadását.

Az egyik legnagyobb probléma, hogy a múzeumpedagógiai szolgáltatásokat szezonálisan veszik igénybe a diákok, vagyis évente jellemzően egyszer, az osztálykirándulás alkalmával látogatnak múzeumokba.

A felmérések szerint az oktatási intézményekben örömmel fogadnák az utazó kiállításokat, az úgynevezett bőröndmúzeumokat, és a kihelyezett múzeumi foglalkozások mellett országszerte hatalmas igény lenne múzeumbuszok indítására is.

Kiderült az is, hogy a közgyűjtemények sokszor csak az oktatási intézményből érkező kérések, témafelvetések hatására döbbennek rá a saját gyűjteményeikben és munkatársaikban rejlő lehetőségekre. Folyamatos szakmai egyeztetésre, intenzívebb együttműködésre lenne tehát szükség az érintettek között.

A felmérések azt is igazolták, hogy rendkívül nagy potenciál rejlik az intézményekben annak terén is, hogy aktív szerepet vállaljanak a hátrányos helyzetű csoportok készségeinek fejlesztésében.  

A legújabb, európai uniós forrásból készített reprezentatív szakmai kutatást a Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum oktatási és módszertani központja és az általuk bevont múzeumi szakértők készítették, több mint 350 intézmény megkérdezésével.

Van, aki szuperhős, más villamosvezető szeretne lenni, a legtöbb autista mégsem tud munkát vállalni Campus life Gál Luca

Van, aki szuperhős, más villamosvezető szeretne lenni, a legtöbb autista mégsem tud munkát vállalni

Április 2-án volt az autizmus világnapja. Ennek apropóján a Mars Autistákért Alapítvány egy különleges rajzkiállítással hívta fel a figyelmet arra, hogy az autizmussal élő gyerekeknek és fiataloknak is ugyanúgy vannak álmaik, mint bárki másnak – a rajzokon keresztül pedig megmutatták, mik szeretnének lenni, ha felnőnek.