Öt kötelező olvasmány, amit utálnak a középiskolások Közoktatás
Eduline

Öt kötelező olvasmány, amit utálnak a középiskolások

„Amint megtudom egy regényről, hogy kötelező, elmegy tőle a kedvem” – az Egyesült Államokban tanuló középiskolások...

„Amint megtudom egy regényről, hogy kötelező, elmegy tőle a kedvem” – az Egyesült Államokban tanuló középiskolások összegyűjtötték azokat a regényeket és drámákat, amelyeket szívesen törölnének a kötelező olvasmányok listájáról.


1. Emily Bronte: Üvöltő szelek

Az angol írónő első és egyetlen regénye 1847-ben jelent meg. A diákok többsége túlságosan vontatottnak ítéli a művet, az összetett narráció pedig nehezíti a megértést. „A történetbe ágyazott másik történet miatt olyan a regény, mint az orosz matrjoskababa. Kilencedikben olvastam az Üvöltő szeleket, és utáltam” – írja egy diák az egyik fórumon.

2. Mark Twain: Egy jenki Arthur király udvarában

„Szívből utáltam Mark Twain regényét. Ráadásul a tanárunk sem szerette, ami csak rontott a helyzeten” – számolt be egy diák. A történet egy 19. századi amerikai fiatalemberről szól, aki elájul egy ütéstől, és a 6. századi Angliában, Arthur király udvara közelében ébred föl.

Mark Twain: Egy jenki Arthur király udvarában

3. Szophoklész: Oidipusz király

Az athéni drámaíró legismertebb művét – ahogyan az ókori klasszikusokat általában – a diákok többsége szintén nem a legkedveltebb olvasmányai között tartja számon. „Valósággal szenvedtem, miközben az ókori tragédiákat olvastam. Bocs, Szophoklész, de így volt” – írja egy diák.

4. Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű

A 19. századi amerikai író híres regénye ugyanúgy megosztja fiatalokból álló olvasótáborát, mint a Rómeó és Júlia: valaki vagy nagyon szereti, vagy kifejezetten gyűlöli. A skarlát betű 1850-ben jelent meg, a diákok többségétől leginkább komor hangvétele miatt áll távol.

5. William Golding: A legyek ura

A Nobel-díjas angol író regényét sokan kifejezetten ijesztőnek tartják. „Egyetértek azzal, hogy A legyek ura egy fontos irodalmi mű, de számomra félelmetes volt, és kifejezetten elszomorított, miközben olvastam. Nem éppen a labilis érzelmi világú tinédzsereknek való” – mondta az egyik diák. Milyen regényeket olvasnának szívesen a magyar diákok? Összefoglalónkat itt olvashatod.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.