Megduplázná költségvetését az állami intézményfenntartó Közoktatás
Eduline

Megduplázná költségvetését az állami intézményfenntartó

Megduplázná rendelkezésre álló irodai férőhelyeit és költségeit a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KIK), mert...

Megduplázná rendelkezésre álló irodai férőhelyeit és költségeit a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KIK), mert az elhelyezésére szolgáló épület méreteiben már nem alkalmas a szervezet elhelyezésére - írja a Népszabadság egy birtokába került kormányzati jelentésre hivatkozva.

A lap szombati számában arról is beszámol, hogy becslések szerint a pedagógusok negyven százalékának volt korábban önkormányzattal kötött kollektív szerződése, amely alapján béren kívüli juttatást is kaptak. Noha az állami átvétel után a szerződések hatályosak maradtak, az érintettek február óta nem kapják meg a cafeteriát. A szerdai kormányülésre készült jelentésben felvázolt lehetőségekből kitűnik, hogy csak akkor tudnák orvosolni az önkormányzati bérezés során kialakult béregyenlőtlenségeket, ha a zárolásra hivatkozva senkinek nem adnának semmit.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) múlt hét szerdán közölte, hogy az állami iskolák tanárai Erzsébet-utalványt kapnak pedagógusnapra. Közleményükben azt írták: míg korábban a tanárok fele nem részesült ilyen jellegű béren kívüli juttatásban, addig az idei évtől minden pedagógus megkapja. A Népszabadság viszont úgy tudja, hogy azok, akik újonnan álltak munkába, vagy megbízási szerződéssel dolgoznak, nem kapnak utalványt.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.