Miért van szükség iskolai integrációra? Közoktatás
Eduline

Miért van szükség iskolai integrációra?

A legutóbbi, 2009-es PISA-vizsgálat eredményei ismét megerősítették: Magyarországon kiugróan magas a családi háttér...

A legutóbbi, 2009-es PISA-vizsgálat eredményei ismét megerősítették: Magyarországon kiugróan magas a családi háttér hatása a diákok teljesítményére. Minél több halmozottan hátrányos helyzetű tanuló jár egy iskolába, annál alacsonyabb az intézmény teljesítménye, a szülők ez alapján joggal gondolhatnák, hogy akkor tesznek jót gyermeküknek, ha olyan iskolába íratják, ahol alacsony a hátrányos helyzetű tanulók aránya. Pedig egyáltalán nem ez a helyzet - olvasható az OktpolCafén.

Az oktatási rendszernek ugyanis annál jobb a teljesítménye, minél kevésbé szelektálja és szegregálja a különböző családi és szociális hátterű diákokat, például heterogén osztályokat és iskolákat szervez. Hogy miért, arról az OktpolCafén olvashattok.

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n Felsőoktatás Kurucz Tünde

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n

Mentálhigiénés szakember, választási lehetőség és „semmi sem kötelező” – a Műegyetemen az elmúlt év során változtattak a gólyatáborokon. A tavalyi vizsgálat eredményéről, az átszervezésekről és a pótfelvételiről Bihari Péterrel, a BME oktatási rektorhelyettesével és Lévai Imrével, az egyetem hallgatói képviseletének elnökével beszélgettünk.