A legutóbbi, 2009-es PISA-vizsgálat eredményei ismét megerősítették: Magyarországon kiugróan magas a családi háttér...

A legutóbbi, 2009-es PISA-vizsgálat eredményei ismét megerősítették: Magyarországon kiugróan magas a családi háttér hatása a diákok teljesítményére. Minél több halmozottan hátrányos helyzetű tanuló jár egy iskolába, annál alacsonyabb az intézmény teljesítménye, a szülők ez alapján joggal gondolhatnák, hogy akkor tesznek jót gyermeküknek, ha olyan iskolába íratják, ahol alacsony a hátrányos helyzetű tanulók aránya. Pedig egyáltalán nem ez a helyzet - olvasható az OktpolCafén.
Az oktatási rendszernek ugyanis annál jobb a teljesítménye, minél kevésbé szelektálja és szegregálja a különböző családi és szociális hátterű diákokat, például heterogén osztályokat és iskolákat szervez. Hogy miért, arról az OktpolCafén olvashattok.