Vizsgázniuk kell a tanároknak, ha többet akarnak keresni Közoktatás
Eduline

Vizsgázniuk kell a tanároknak, ha többet akarnak keresni

Nem csak portfóliót kell készíteniük a minősítési eljárásban részt vevő tanároknak, de meg is kell azt védeniük. Íme, a részletek.

Egy órájuk van a tanároknak, hogy meggyőzzék a minősítő bizottságot

A pedagógusok minősítési eljárásának része a portfólió elkészítése és védése is - megnéztük, utóbbi hogyan néz ki. A 2016-os eljárásban részt vevőknek november 30-ig kell feltölteniük a portfóliót, amelyről itt olvashattok.

Az Oktatási Hivatal honlapján közzétett útmutató szerint a védés 60 percig tart, és három része van: a tanár először egy digitális prezentáció segítségével bemutatja, amit a munkájában a legfontosabbnak tart. Ezután a portfólióval kapcsolatos, előzőleg elküldött kérdésekre kell válaszolnia - ezekre már a prezentáció közben is ki lehet térni.

A kérdések olyan kiegészítő információkra vonatkoznak, amelyek a portfólióban nem voltak egyértelműek. A tanárnak indokolnia kell a portfólióban leírt állításait, döntéseit és problémamegoldó elképzeléseit. A kérdések azt is szolgálják, hogy a pedagógus szóban is bemutathassa pedagógiai nézeteit, szakmai elképzeléseit, gondolatait.

A harmadik részben a portfólió dokumentumait és az előadást beszéli meg a tanár és a minősítő bizottság. A pedagógus munkáját helyben nem értékelik: a bizottság egy közös jelentést készít majd.

Kemény tanév vár a tanárokra: minősítés, tanfelügyelet, fizetések.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.