"Gimnáziumba olyan gyerek menjen, aki egyetemen akar továbbtanulni" Közoktatás
MTI

"Gimnáziumba olyan gyerek menjen, aki egyetemen akar továbbtanulni"

Magyarország csak a minőségi tudással lehet Európában versenyképes - hangsúlyozta Lázár János, a Miniszterelnökséget...

Magyarország csak a minőségi tudással lehet Európában versenyképes - hangsúlyozta Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár szombaton Hódmezővásárhelyen.

A politikus a Németh László Gimnázium, Általános Iskola uniós támogatással kialakított Gyulai József természettudományos műhelyének átadó ünnepségén kiemelte: a kormány intézkedéseivel arra biztatja a diákokat, hogy közülük egyre többen válasszák a műszaki és természettudományos képzést. Az új laboratórium megteremti a feltételeket ahhoz, hogy az iskola tanulói elmélyedhessenek a természettudományos tárgyakban – mondta az államtitkár.

Magyarország akkor lehet a termelésben versenyképes, ha megfelelő műszaki értelmiséggel, természettudományos műveltségű fiatalok sokaságával rendelkezik – hangsúlyozta a térség országgyűlési képviselője. Hozzátette: a versenyképesség feltétele az is, hogy a vállalkozások olcsó energiához jussanak.

Lázár János kifejtette, a magyar oktatás sikerei összefüggnek a gimnáziumi évekkel, azzal, hogy vannak-e tudós tanárok, aki nemcsak az anyagot adják le, hanem fölkeltik az érdeklődést az általuk tanított tárgy iránt. A kormány az elmúlt három esztendőben arra törekedett az oktatás átalakítása során, hogy a gimnázium az elitnevelés helyszíne legyen. Gimnáziumba olyan gyerek menjen, aki egyetemen akar továbbtanulni, ehhez kvalitás, képesség, elszántság kell – mondta.

Gyulai József fizikus akadémikus, a természettudományos műhely névadója, Hódmezővásárhely díszpolgára avatóbeszédében kifejtette, a 20. században elmosódtak a határok a fizika és a kémia között. A 21. század várhatóan e határok feloldódását hozza a fizika, a kémia, az informatika és a biológia között. A diákoknak azonban el kell sajátítaniuk e tantárgyak és a hozzájuk kapcsolódó gondolkodás alapjait.

A gimnáziumban 325 millió forintból kialakított, két laboratóriumból és kiszolgálóhelyiségekből álló természettudományos műhelyt nemcsak az iskola, hanem a környező általános iskolák diákjai is használhatják.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.