Egymás után zárhatnak be az alapítványi és magániskolák az LMP szerint Közoktatás
MTI

Egymás után zárhatnak be az alapítványi és magániskolák az LMP szerint

Bizonytalanságokkal terhes tanévkezdés vár az oktatásra az LMP szerint - mondta Osztolykán Ágnes, a párt...

Bizonytalanságokkal terhes tanévkezdés vár az oktatásra az LMP szerint - mondta Osztolykán Ágnes, a párt országgyűlési képviselője csütörtökön, a Szegényeket és Rászorultakat Segítő Alapítvány (Szersa) oktatási központjában tartott sajtótájékoztatóján.

Az Országgyűlés oktatási bizottságának alelnöke emlékeztetett arra, hogy a parlament decemberben "erőltetett menetben" fogadta el a közoktatási törvényt, amelyet azóta többször is módosítottak. Meglátásai szerint most már lassan a kormányoldal is belátja, nagyon nehéz lesz rendeleti úton fenntartani egy ilyen "kézivezérelt rendszert".

A képviselő kutatókra hivatkozva kijelentette, hogy a magyar oktatási rendszerben nincs esélyegyenlőség, mert a gyermekek későbbi lehetőségeit nagyban befolyásolja a családi hátterük. Megjegyezte, hogy ezt a problémát húsz éve nem sikerült megoldani, és a jelenlegi kormány oktatáspolitikája sem a hátrányos helyzetűeknek nyújt segítséget, hanem "falat épít a kiváltságosak köré".

Osztolykán Ágnes külön felhívta arra is a figyelmet arra, hogy sok - bizonytalan helyzetbe került - alapítványi, illetve magániskolának be kell zárnia az elkövetkező egy hétben. Ezt azzal indokolta, hogy habár a hátrányos helyzetűeket oktató intézmények számára kiírt pályázatokon elnyerhető összegek nem csökkentek, ezekhez a pénzekhez a korábbinál kevesebb iskola jut hozzá.

A sajtótájékoztatón részt vett a Szersa alapítója, Orsósné Varga Mária is, aki arról beszélt, hogy az alapítványi iskolák közül 250 jelentkezhetett a közoktatási megállapodás keretében kiírt pályázatra, de csak 25 nyerhetett. A nyertesek annyi támogatást fognak kapni, amennyit nem tudnak elkölteni, a kimaradóknak viszont, köztük nekik is, komoly nehézségekkel kell szembenézniük - mondta.

Orsósné Varga Mária hangsúlyozta, hogy az iskolájukba járó diákok 70-90 százaléka halmozottan hátrányos helyzetű, miközben idén 66 olyan tanuló végzett náluk, akikkel más intézmények "nem tudtak mit kezdeni".